با اجرای طرح های نظارتی و بازرسی در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد استخر‌ها از نظر شاخص‌های بهداشتی در شرایط مطلوب قرار دارند.

بیش از ۹۵ درصد استخر‌ها در شرایط مطلوب هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  با توجه به شروع فصل تابستان، تمایل شهروندان و زائران در استفاده از استخر‌ها و مجموعه‌های آبی افزایش می‌یابد و بر این اساس برنامه‌های نظارتی و بازرسی ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این فصل رعایت مسائل بهداشتی در اماکن عمومی مورد توجه است، تصریح کرد: عدم رعایت بهداشت در مکان‌هایی مانند استخر‌ها و مجموعه‌های آبی که در این فصل بیشتر مورد استفاده است، می‌تواند منجر به انتقال بیماری‌های میکروبی، قارچی، پوستی و حساسیت شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد استخر‌های دولتی و خصوصی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۰۶ مورد است، گفت: تیم‌های بازرسی در این فصل در ساعات اداری و غیراداری شرایط محیطی استخر از لحاظ سرویس‌های بهداشتی، دوش ها، کمد و رختکن، ظرفیت استخر و بوفه مورد بررسی قرار می‌دهند.

حسنی افزود: کارشناسان شرایط و کیفیت استخر را از لحاظ فیزیکی مانند شفافیت، دمای آب و از لحاظ شیمیایی مانند PH آب را کنترل می‌کنند، PH بالا باعث سوزش پوست و چشم می‌شود.

وی ادامه داد: ناظران در بحث گندزدایی آب را کنترل می‌نمایند تا میزان کلر آب به اندازه باشد، همچنین آلودگی‌های مختلف مانند نیترات و نیتریت نمونه برداری می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای نظارت بهتر مسئولان استخر‌ها فرم خوداظهاری تکمیل می‌کنند، گفت: مدیران استخر با ابزار‌هایی که در اختیار دارند بهداشت و کیفیت آب را نمونه برداری می‌کنند و به کارشناسان اطلاع می‌دهند.

حسنی افزود: در برخورد با تخلف‌های حاد، مکان پلمپ و در این ایام به شکایات با سامانه ۱۹۰  رسیدگی می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

۱۰۶ استخر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.