مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز انتخاب رشته و هدایت تحصیلی ۱۳ هزار دانش آموز پایه نهم در این استان خبر داد.

آغاز انتخاب رشته و هدایت تحصیلی ۱۳ هزار دانش آموز پایه نهمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز انتخاب رشته و هدایت تحصیلی ۱۳ هزار دانش آموز پایه نهم از امروز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸ در این استان خبر داد.

وی اظهار داشت: دانش آموزان پایه نهم قبولی خرداد می‌توانند با مراجعه به مدارس و پس از دریافت فرم ۶ و ۷ هدایت تحصیلی که بر اساس نمونه برگ‌های تحویلی از سوی مدرسه آماده‌ شده، مطابق شیوه‌نامه جهت ثبت‌نام اقدام نمایند.

قائدامینی با بیان اینکه دانش آموزان طبق اولویت‌هایی که بر اساس عملکرد تحصیلی آن‌ها مشخص‌شده است می‌توانند در رشته‌های مربوطه ثبت‌نام کنند، افزود: فرم شماره ۶ بر اساس آزمون توانایی و رغبت، نظر والدین و معلمان دروس مختلف، نظر اعلامی خود دانش آموزان درباره استعداد و توانائی‌هایشان و در نهایت بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی‌های مشاوره‌ای صادر گردیده و این فرم جنبه توصیه‌ای و مشاوره‌ای دارد و بیانگر این است که دانش‌آموز بر اساس بررسی علمی، تخصصی و روان‌شناختی می‌تواند در کدام رشته تحصیلی به تحصیل خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: فرم شماره ۷ ارزشیابی طبق عملکرد تحصیلی و نمرات کتبی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم است که دروس پایه هفتم و هشتم با ضریب یک و دروس پایه نهم با ضریب ۳محاسبه خواهد شد. وی افزود در مجموع نمرات سه‌پایه آخر ملاک ارزشیابی تحصیلی در هدایت تحصیلی به رشته‌های مختلف قرارگرفته است.

قائدامینی با بیان اینکه فرصتی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ شده تا با مراجعه به مدرسه و استفاده از راهنمایی‌های مشاوران برای انتخاب رشته اقدام کنند. گفت: دانش آموزان پایه نهم همراه با والدین خود در مدرسه حضور می‌یابند تا پس از دریافت مشاوره و راهنمایی لازم از سوی مشاور مدرسه و دریافت خدمات تخصصی، رشته تحصیلی خود را انتخاب و برای ثبت‌نام در دوره متوسطه دوم اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا می‌طلبد خانواده‌ها و دانش‌آموزان هنگام انتخاب رشته علاوه بر توجه به نمرات درسی و علاقه دانش‌آموز، وضعیت شغلی و بازار کار رشته انتخابی را در سال‌های آینده در نظر بگیرند و توجه داشته باشند با توجه به جو جامعه و تبی که در خصوص برخی از رشته‌ها وجود دارد، فرزندان خود را نسبت به انتخاب رشته‌ای که مورد علاقه دانش‌آموز و نیاز جامعه نیست ترغیب نکنند.

انتهای پیام/خ

انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار