یش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه غربالگری فشار خون قرار گرفتند.

فشار خون تهدیدی خاموش برای سلامتی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد جعفر صادقی Šمدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب اجرای  بسیج ملی غربالگری فشار خون یک میلیون و سه هزار و ۹۴ نفر زیر پوشش ایت برنامه قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بسیج ملی غربالگری فشار خون از ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای زیر پوشش قرار دادن افراد بالای سی سال، بیماران کلیوی و مادران باردار به اجرا در آمد که ۳۲ هزار و ۶۸۷ بیمار فشار خون بالا جدید در بسیج ملی غربالگری فشار خون در مناطق زیر پوشش دانشگاه شناسایی شدند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: از این تعداد هشت هزار و ۳۳۸ نفر بیمار سکته قلبی بودند و همچنین ۴ هزار و ۲۳۴ نفر نیز در لیست بیماران سکته مغزی بودند که غربالگری فشار خون برای آن‌ها انجام شده است.

صادقی افزود: ۴ هزار و ۳۵۹ نفر بیمار نارسایی کلیه در غربالگری فشار خون شرکت کردند که ۳۸ هزار و ۹۸۷ نفر مادر بارداردر این غربالگری شرکت و با علائم فشار خون بالا و عوارض آن آشنا شدند.

وی تصریح کرد: ۷۱ هزار و ۶۰۹ بیمار دیابتی نیز در غربالگری فشار خون شرکت کردند،
 
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماری فشار خون بالا را بیماری خاموش می‌گویند چرا که اثرات زیانباری بر سلامت قلب، کلیه، مغز، سکته‌های قلبی و عروقی وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: در صورت شناسایی زودهنگام این بیماری ضمن پیشگیری از بروز عوارض، از مرگ و میر زود رس نیز جلوگیری می‌شود.

دکتر صادقی  افزود: هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون را افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا وبه عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی عنوان کرد
 
انتهای پیام// م.ی
 

طرح غربالگری فشار خون بالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.