معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۰ هزار کودک سه تا ۶ سال این استان از آبان ۹۷ تا کنون زیر پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند.

۱۸۰ هزار کودک سیستان و بلوچستانی زیرپوشش غربالگری بینایی قرار گرفتندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  معصومه راحت دهمرده معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: از بین کودکان غربال شده ۶ هزار و ۹۳۱ کودک مشکوک تشخیص داده شده که با پیگیری‌های صورت گرفته چهار هزار و ۴۹۷ کودک پس از مراجعه به بینایی سنج، سالم تشخیص داده شده و بقیه کودکان دارای اختلالات و سایر انحرافات چشمی بوده اند.

وی گفت: ۸۶۰ کودک در طول این برنامه هزینه عینک و هشت کودک نیز کمک هزینه جراحی دریافت کردند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که با درمان و تشخیص به موقع از کم بینایی و نابینایی کودک در آینده جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تنبلی چشم در اکثر موارد هیچ علامتی ندارد و فقط با معاینه قابل تشخیص است که اگر در سن سه تا ۶ سالگی تشخیص داده شود درمان خواهد شد.

راحت دهمرده بیان کرد: کودکانی که در غربال بینایی چشم مشکوک تشخیص داده شوند تا درمان کامل توسط بهزیستی مورد پیگیری قرار خواهند گرفت و افراد نیازمند از خدمات حمایتی سازمان شامل هزینه عینک و جراحی بهره مند می‌شوند.

وی از عموم مردم درخواست کرد تا برای سنجش بینایی فرزندان سه تا ۶ سال خود به پایگاه‌های مستقر در مهد‌های کودک و پایگاه‌های ثابت و سیار تحت نظارت بهزیستی در شهر و روستای محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

غربالگری ۱۸۰ هزار کودک سیستان و بلوچستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار