رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در طی 50 سال گذشته حدود 4 میلیون هکتار درخت را در کشور از دست داده ایم که دلیل آن رشد شهرنشینی ، توسعه جمعیت و رشد اقتصاد و ضرورتهای توسعه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدی زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کار امروز یک فعالیت نمادین برای فرهنگ سازی جهت تقویت جنگل و توسعه و فرهنگ کاشت گل و گیاه بین مردم است ، افزود: هر درخت در روز 264 گرم دی اکسید کربن را جذب می کند و یک سم مهلکی را برای جذب می کند.
وی ادامه داد: درخت بیشترین خدمت را به طبیعت و انسان دارد و با تولید اکسیژن و اسید امینه فراوانی نقش مهمی در حیات انسان دارد.
وی با اشاره به اینکه درختان از رانش زمین جلوگیری کرده و با حفاظ رطوبت هوا را در خود در تعدیل هوا و درجه حرارت زمین نقش بسیار مهمی دارند، تصریح کرد: در سراسر دنیا شاهد تخریب درختان هستیم و در 50 سال گذشته حدود 3 میلیون هکتار درخت را از دست داده ایم که دلیل آن رشد شهرنشینی، توسعه جمعیت و رشد اقتصادی و ضرورتهای توسعه می باشد.
وی گفت: در کشور سالانه 700 هزار متر مکعب چوب استفاده می شود که قرار است آن را به 10 درصد کاهش دهیم که این امر با تولید چوب(کشت درختان با هدف تولید چوب که دیگر درختان جنگل از بین نرود) و هم با واردات چوب که صنعت مبلمان را از این طریق توسعه دهیم، توسعه جنگل، جلوگیری از بیابان زایی و افزایش سرانه فضای سبز به 20 متر یعنی سالی 1 متر، محقق می شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مردم باید در تقویت فرهنگ درخت کاری اهتمام ورزند، خاطر نشان کرد: در آموزه های دینی ما سراسر توجه به احترام به درخت، گل و گیاه است و با توجه به رشد زندگی آپارتمان نشینی فعلی نباید این موضوع ما را از طبیعت و فضای سبز دور کند و لازم است فرهنگ درخت کاری و فضای سبز را ترویج دهیم. /ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار