مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با آغاز برداشت گل‌های گلرنگ در مرودشت زمینه اشتغال صد‌ها کارگر فصلی در این شهرستان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: برداشت گل‌های گلرنگ از ۳ هزار و ۲۷۰ هکتار از مزارع گلرنگ مرودشت آغاز شده است.

وی گفت: از هر هکتار حدود ۸۰ کیلوگرم گل گلرنگ برداشت می‌شود و هر ۳ کیلو گلرنگ‌تر معادل یک کیلو گلرنگ خشک است.

رحیمی افرود: هرساله گیاه گلرنگ در شهرستان با هدف تولید روغن و به عنوان یک گیاه کم آب بر در شهرستان کشت می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری به جهت بارش‌های مناسب بهاری مزارع از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و برداشت گل در سطح زیاد مورد توجه بهره برداران قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اشتغال کارگران فصلی اضافه کرد: هر کارگر می‌تواند روزانه ۴ تا ۴.۵ کیلوگرم گلرنگ‌تر برداشت کند.

وی بیان کرد: گل‌های برداشت شده به استان‌های هم جوار از جمله اصفهان، یزد وتهران جهت استفاده در صنایعی، چون رنگرزی و رنگی کردن خوراکی‌ها استفاده می‌شود.

رحیمی اظهار کرد: گلرنگ یک گیاه دیم است و اگر در این زراعت آبیاری تکمیلی انجام شود، یک گیاه بسیار مناسب در الگوی کشت محسوب می‌شود واز جمله اولویت‌های جهاد کشاورزی در توسعه گیاهان کم آب بر است.

از گیاه گلرنگ در صنعت رنگرزی استفاده میشود. طبع گیاه رنگ گرم و خشک است. از مهم‌ترین خواص گلرنگ در درمان بیماری‌ها شامل خاصیت ضد التهاب، کمک به درمان ناباروری و کاهش کلسترول مفید است.

انتهای پیام/چ

برداشت گل از گیاه گلرنگ در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار