مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی از پرداخت ۱۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با بیان اینکه دستور‌های لازم به منظور تسریع در تشکیل پرونده و صدور پروانه‌های ساخت و ساز مناطق سیل زده صادر شده است، اظهار کرد: علاوه بر اعطای تسهیلات و صدور پروانه، توزیع سیمان و دیگر مصالح ساختمانی در مناطق روستایی سیلزده ضروری است که باید حمل و تخلیه آن تسریع شود.

محمدی با تاکید براینکه ارزیابی قرارداد‌ها و شیوه‌های اعطای تسهیلات حائز اهمیت است، تصریح کرد: قرارداد‌های منعقدشده در بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات به سیلزدگان روستایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل در استان اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات بازسازی این واحد‌ها در هیات دولت تصویب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با بیان اینکه ۶ هزار و پنج واحد مسکونی در روستا‌ها و ۴۴۵ واحد در شهر‌ها از تسهیلات برخوردار می‌شوند، بیان کرد: براساس مصوبه هیات دولت چهار هزار و ۹۲۵ فقره تسهیلات معیشتی و ۲۵ فقره تسهیلات تعمیری به واحد‌های خسارت دیده پرداخت می‌شود.

محمدی به طرح‌های پیشنهادیی از سوی بنیاد مسکن خراسان شمالی در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر مطالعه و بهسازی بافت پنج روستای هدف گردشگری و همچنین اجرای طرح‌های عمرانی و گردشگری در ۶۵ روستای استان که نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است پیشنهاد خواهد شد.

گفتنی است: اجرای طرح هادی و مطالعه سطح بندی ۶۰ روستا با اعتباری افزون بر ۵۵۰ میلیارد ریال از دیگر پیشنهادات بنیاد مسکن خراسان شمالی در سفر رئیس جمهور است.

منبع:مهر
انتهای پیام/ط


پرداخت ۱۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان

برچسب ها: تسهیلات ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.