وزیر صنعت و معدن و تجارت در نشست با اعضای مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس از راه‌اندازی بازارچه مرزی در این استان خبر داد.

بازارچه مرزی در مرز خراسان شمالی با ترکمنستان راه‌اندازی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رضا رحمانی در نشست با اعضای نمایندگان خراسان شمالی، استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: به‌زودی بازارچه مرزی در خراسان شمالی راه‌اندازی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تمام اقداماتی که در استان انجام می‌شود باید سرچشمه آن در استان باشد توضیح داد: فعالیت‌های موجود در استان همگی باید به اقتصاد استان متصل باشند و این چرخه در خود استان بچرخد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالعه انجام‌شده در کشور گفت: ۱۰ استان که دارای اولویت هستند برای طرح‌های مطالعاتی انتخاب‌شده‌اند که خراسان شمالی یکی از این طرح‌هاست. هدف اصلی از اجرای این مطالعات رفع محرومیت از استان‌ها است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی در حوزه معادن گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه معادن سرب، روی و مس همیشه موردتوجه سرمایه‌گذاران بوده است و اگر مطالعات دقیق و کاربردی روی این استان انجام شود می‌تواند برای جذب سرمایه اقدام کرد که تأثیر آن در زندگی مردم بومی خواهد بود.

رحمانی در پایان با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های تولیدی گفت: بخش‌های مختلف ازجمله برق موظف هستند که خدمات را کامل به واحد تحویل بدهند.

توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی

در ادامه این نشست شجاعی، استاندار خراسان شمالی با ارائه گزارشی از وضعیت خراسان شمالی در بحث صنعت، معدن و تجارت خواستار توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی شد.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی نیازمند شادی و نشاط است گفت: فضای فرهنگی در این استان بسیارکم است و از این‌رو درصدد خرید امتیاز یک تیم فوتبال برای این استان هستیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به معرفی ۱۵۰ پروژه به سرمایه‌گذاران گفت: برای جذب سرمایه‌گذاران و کاهش روند اعطای مجوز‌ها در سطح استان، مجوز‌های بی‌نام را که زمان کاهش دریافت را به ۳ روز کاهش داده است، شروع کرده‌ایم.

وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ سرمایه‌گذاری در استان خراسان شمالی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

استاندار خراسان شمالی در پایان سخنانش از وزیر صنعت خواست که برنامه‌های ویژه وزارت صمت را برای معادن خراسان شمالی و همچنین صنایع کوچک و متوسط مطرح کند.

قوامی، نماینده اسفراین هم با اشاره به اینکه درآمد سرانه خراسان شمالی در رتبه ۳۰ کشور است و متوسط درآمد سرانه بسیار پایین است بیان کرد: اقتصاد این استان اقتصاد روستایی است و اشتغال آن نیز اشتغال ناقصی است؛ چراکه استان پتانسیل زیادی در حوزه معدن دارد که بسیار ضعیف به آن پرداخته‌شده است.

وی با اشاره به معدن تازه کشف‌شده در این استان گفت: بهره‌برداری صحیح از معادن ظرفیت ۴ هزارنفری اشتغال را ایجاد می‌کند که فرصت خوبی است که نقدینگی بالا برود که متأسفانه مطالعات ضعیفی روی آن انجام‌شده است.

اکبری عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته‌شده ویژه مناطق محروم بیان کرد: تعطیلی معدن تاش این دغدغه و نگرانی برای بیکاری چند هزار از افراد را به وجود آورده است. وی از رحمانی خواستاری پی گیری رفع تعطیلی معدن تاش شد.

شوشتری نماینده قوچان با اشاره به ثبت ملی فاروج به‌عنوان پایتخت آجیل کشور گفت: این شهرستان به دلیل اینکه یکی از کانون‌های کشت زعفران است نیازمند حمایت ویژه درزمینه فرآوری و بسته‌بندی است.

قربانی نماینده بجنورد نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل این استان درزمینه فرش و صنایع‌دستی خواستار فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه این صنعت شد.

انتهای پیام/ م

بازارچه مرزی در مرز خراسان شمالی با ترکمنستان راه‌اندازی می‌شود

برچسب ها: گمرک ، اتاق بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.