رئیس سازمان چای از برگزاری نخستین جشنواره چای کشور در لاهیجان، پایتخت چای ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: نخستین جشنوار ملی چای کشور امروز  و  فردا (۲۰ و ۲۱ تیر ماه) در لاهیجان در سطح ملی و با برنامه‌های متنوع تخصصی- فرهنگی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری جشنوار ملی چای کشور را معرفی چای ایرانی به تمام نقاط کشور عنوان کرد و افزود: چای ایرانی در مقایسه با چای‌های خارجی از نظر کیفیت حرف اول را می‌زند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه به دنبال پررنگ کردن حضور چای ایرانی در بازار هستیم، ادامه داد: علاوه بر مصرف چای می‌توان از باغات این محصول نیز تحت عنوان بوم گردی و گردشگری درآمدزایی کرد.

جهانساز اظهار داشت: فرآیند تهیه چای از باغ تا نوشیدن آن می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد و درصدد آن هستیم تا گردشگران از باغات، کارخانجات و نحوه فرآوری آن بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره در سازمان چای کشور به صورت دائمی ایجاد شده است، گفت: بنا است این جشنواره به صورت سالانه با کمک اتحادیه کشاورزان چایکاران، کارخانجات چایسازی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، تجارو بازرگانان و پتانسیل‌های موجود برگزار شود.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره برنامه‌های آموزش دم کردن چای، نمایشگاه ماشین آلات، نشست تخصصی، عرضه صنایع دستی، تجلیل از فعالان برتر چای، عرضه مستقیم چای ایرانی، خاطره نگاری از چای، موسیقی محلی، تور گردشگری، نمایش آئینی و معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

برگزاری نخستین جشنواره ملی چای، امروز و فردا در لاهیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.