آموزش وپرورش در هفته گذشته با اخباری چون تعیین زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش و جزئیات تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس سمپاد گذشت.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون تعیین زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، جزئیات تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس سمپاد و اعلام نتایج انتخاب و انتصاب مدیران تا اوایل مرداد سپری شد.
سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار مهارت آموزِ ماده ۲۸ جذب میکنیم که این مورد شامل بخشی از مجوز آزمون استخدامی است که پس از پذیرفته شدن در آزمون و مصاحبه، دوره ۹ ماهه تا یک ساله را در دانشگاه گذرانده و جذب آموزش و پرورش میشوند.
حسینی درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی با اشاره به اینکه بهطورمعمول این آزمون در تابستان برگزار میشود، تصریح کرد: سعی میکنیم این آزمون را در مردادماه آماده کنیم تا برای برگزاری آزمون اقدام کنیم.
فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان درباره چگونگی برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس تیزهوشان اظهار کرد: شرکت در این آزمون برای تمام دانش آموزانی که امسال در پایه هشتم تحصیل میکنند، امکان پذیر است حتی این موضوع برای دانش آموزانی که سال گذشته در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و پذیرفته نشدند، برقرار است.
وی با بیان اینکه برگزاری آزمون بعد از تشکیل شورای مشورتی با سرپرست آزمون و پرورش و توافق با ایشان صورت گرفت، ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد حدود چهار هزار نفر است که با احتساب ریزش برخی از دانش آموزان از پایه هفتم به هشتم این تعداد ظرفیت در نظر گرفتهایم در غیر این صورت تعداد ظرفیت کمتر بود.
سیدهادی دلبری معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استانهای سازمان دانشآموزی کشور درباره رسیدگی به وضعیت بوفههای مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به اهمیت بوفه مدارس و توزیع غذای سالم در این مراکز، از سامانهای برای ساماندهی پایگاههای تغذیه رونمایی شد.
وی ادامه داد: دستورالعمل ساماندهی بوفه مدارس آماده شده است که به استانهای کشور ابلاغ میشود، پس از آن مدیران از اوایل مرداد تا پانزدهم شهریور ماه فرصت دارند برای ثبت نام و صدور مجوز به سامانه رونمایی شده مراجعه کنند تا مسیر اداری صدور مجوز طی شود.
فریبرز حمیدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبردی مدرسهمحوری درباره فرایند انتخاب و انتصاب مدیران اظهار کرد: بر اساس فرایندی که برای انتخاب و انتصاب مدیران در نظر گرفتیم آزمونی ویژه داوطلبان مدیریت مدارس برگزار شد و طبق ضوابط چنانچه مدیران حداقل ۶۰ درصد از نمره را کسب کنند امکان ورود به مرحله مصاحبه را پیدا میکند.
وی ادامه داد: داوطلبانی که حداقل ۱۲۰ نمره از ۲۰۰ نمره آزمون کتبی را کسب کنند برای شرکت در مصاحبه معرفی میشوند، اما افرادی کمتر از این حد نصاب امکان حضور در مصاحبه را ندارند.
حمیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر شائبههای حضوری برخی از افراد مردودی در آزمون مصاحبه اظهار کرد: به هیچ وجه چنین موضوعی امکان پذیر نیست چرا که فرایند انتخاب به طور سامانه انجام میشود و اگر کسی کمتر از نمره حد نصاب را داشته باشد برای مصاحبه معرفی نمیشود.
حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کسور ناوارث نظام تعلیم و تربیت دینی و پایه گذار نخستین نظامهای آموزشی دنیاست و امروزه هم در ادبیات سیاسی دنیا به این موضوع توجه میشود.
وی با اشاره به آمار پردیسهای دانشگاهی ادامه داد: دانشکاه فرهنگیان مهر ۹۸ از صد هزار دانشجومعلم میگذرد و با توجه به سونامیهای بازنشستگی تا سال ۹۹، ۳۲۰ هزار و تا سال ۱۴۰۴، ۳۴۰ هزار بازنشسته داریم که برای نظام تعلیم و تربیت خوب نیست، البته با توجه به برنامهای که در پیش گرفتیم تا ۱۴۰۱ حداقل نیازها را رفع میکنیم.
محمدرضا رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره توجه به مهارتآموزی در مدارس شاهد اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که در مدارس شاهد وجود دارد باید رویکرد مهارتآموزی و مهارت ورزی مدارس از ابتدایی تا پایان متوسط دوم شکل گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مهارت آموزی علاوه بر تاکید در دوره ابتدایی سعی کردیم از ظرفیت ۲ ساعت مکمل مدارس حداکثر استفاده را داشته باشیم، همچنین در دوره متوسطه اول هم جزو اولینها برای شرکت در طرح ایران مهارت بودیم و بر این اساس بیش از ۶۰ درصد مدارس این مقطع تحت پوشش قرار گرفتند.
رزاقی با اشاره به تلاش برای حضور تمام مدارس در طرح ایران مهارت تا پایان امسال گفت: مقتضیات مدرسه و منطقه برای حضور در این طرح مهم است و قصد نداریم شرایطی را به آنها دیکته کنیم.
انتهای پیام/