مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی مستمری بگیران بیمه بیکاری در سال ۹۷ نسبت به ۹۶، گفت : این کاهش درصد نکته مثبتی است که نشان می‌دهد نرخ بیکاری در استان کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،حمید قاسمی مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت : هم اکنون ۷۷۰ هزار نفر معادل ۵۳ درصد از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان از خدمات متنوع این سازمان، بهره‌مند هستند.

وی گفت : در استان کرمانشاه ۲۵۰ هزار بیمه شده اصلی، ۷۰ هزار مستمری بگیر و سه هزار و ۶۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم.

قاسمی تصریح کرد: هم اکنون ۱۸ نوع خدمت در ۲۷ واحد تامین اجتماعی متشکل از ۱۸ شعبه، هفت کارگزاری و ۲ شعبه موقت به شهروندان کرمانشاهی ارائه می‌شود.

وی پرداخت هزینه‌های درمانی، غرامت دستمزد بیماری، کمک هزینه ازدواج، مقرری بیمه بیکاری و مستمری بازنشستگی را از جمله خدمات ارائه شده به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه، همچنین از وجود ۱۸ هزار و ۶۰۰ کارگاه فعال و ۱۵ هزار و ۳۰۰ کارگاه نیمه فعال که کارگران آن‌ها زیرپوشش بیمه و خدمات تامین اجتماعی هستند، خبر داد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان حقوق در سال گذشته توسط تامین اجتماعی استان، یادآوری کرد: پرداخت این مقدار حقوق نسبت به سال ۹۶ با رشد ۲۵ درصدی روبرو بوده است.

قاسمی همچنین از رشد ۱۰ درصدی مستمری بگیران و ۲ درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فراهم شدن امکان ارائه ۴۵ خدمت غیرحضوری به مردم و جامعه هدف در هفته تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیز باید تا پایان سال بتوانیم امکان ۶۰ خدمت غیرحضوری بدون اینکه شهروندان نیاز به مراجعه داشته باشند را فراهم کنیم.

قاسمی همچنین یکی دیگر از برنامه‌های هفته تامین اجتماعی را افتتاح ۲ مرکز درمانی در شهر‌های پاوه و جوانرود عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از خانم‌های خانه دار خواست تا با پرداخت ماهیانه ۱۸۰ هزار تومان خود را بیمه کرده و از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند.

وی گفت: در این طرح همه خانم‌هایی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال دارند می‌توانند نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

قاسمی با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۷ تعداد بانوانی که نسبت به بیمه کردن خود به منظور استفاده از مزایای بازنشستگی اقدام کرده بودند، به حدود ۴۰۰ نفر می‌رسید، گفت: با اطلاع رسانی‌های انجام شده این تعداد در پایان همین سال به سه هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از وجود ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه این اداره کل خبر داد و گفت: این مطالبات مربوط به کارفرمایان در شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این افراد هرچه زودتر نسبت به پرداخت بدهی‌های خود به تامین اجتماعی اقدام کنند، گفت: ما فعلاً سیاست مدارا را برای ادامه پیدا کردن فعالیت کار‌های تولیدی در پیش گرفته ایم که از تشدید بیکاری در استان جلوگیری شود.

قاسمی در پایان از تهیه ۲ دستگاه دیالیز از محل کمک‌های کارکنان تامین اجتماعی استان برای مردم زلزله زده سرپل ذهاب به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این دستگاه هفته آینده در مرکز درمانی این شهرستان نصب و راه اندازی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

ارائه ۴۵ خدمت غیرحضوری به مردم

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.