رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: یکی از تاکیدات ما این است که محصولات فناورانه دانشگاه‌ها بر اساس ظرفیت‌های منطقه خود تولید شوند.

تولید محصولات فناورانه بر اساس ظرفیت‌های مناطقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با معاونان تحقیقات و فناوری و روسای مراکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۸ کشور به میزبانی کرمان گفت: باید بر اساس پتانسیل منطقه، محصولات فناورانه داشته باشید وهمچنین باید نیروی انسانی مستعد و فناوری نیز شناسایی شوند.

وی افزود: دانشگاه‌ها تنها خود را محدود به انجام کار‌های پژوهشی و یا آموزشی نکنند بلکه از فرصت‌ها وظرفیت‌های فناورانه منطقه خود نیز استفاده کنید و همچنین به بازار یابی محصولات فناورانه نیز توجه داشته باشند.

وی یکی از دلایل ایجاد مراکز رشد در دانشگاه‌ها را مرکزی برای هدایت و رهبری صاحبان ایده عنوان کرد و یادآور شد: باید هدایت و رهبری خوبی در این مراکز رشد داشته باشیم.

وطن پور با اشاره به منطقه بندی و آمایشی شدن دانشگاه‌ها تصریح کرد: منطقه بندی کار بسیار خوبی بود که انجام شد، زیرا دانشگاه‌ها از تجارب مناطق خود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۲ شرکت دانش بنیان صادراتی در کشور داریم که این شرکت‌های با تکیه بر نیروی انسانی به موفقیت رسیده اند.

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۱۰ شرکت اول دانش بنیان کشور هم اکنون بیش از ۶ هزار نفر از کارشناسان ارشد و دکترا مشغول به کار هستند که تاکنون ۱۴ هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

در ادامه این نشست، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با جایگاه علمی این دانشگاه در سطح بین المللی و ملی، دستاورد‌های فناوری و محصولات فناورانه این دانشگاه و ... سخن گفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.