افتتاح پارک علم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی زنجان

نخستین واحد استانی پارک علم وفناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی زنجان امروز به بهره برداری رسید.

افتتاح پارک علم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی زنجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان در این مراسم با اشاره به ریشه فرهنگی ایران اسلامی در جهان گفت: ملتی که از پشتوانه فرهنگی غنی برخوردار باشد هرگز سلطه نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، جوانان و نخبگان را مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب خواند وگفت: درسایه فناوری و پژوهش میتوان به موفقیت‌های بزرگی رسید.

وی افزود: ایران اسلامی درسایه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب وتلاش جوانان باغیرت امروز در صنایع دفاعی و دانش هسته‌ای قدرت اول منطقه است.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: جوانان این مرزبوم باید برای داشتن ایرانی آباد وآزاد و مستقل تلاش کنند چرا که جنگ امروز در جهان جنگ اراده هاست.

استاندار زنجان هم دراین مراسم جهاد دانشگاهی را تنها مرکز کاربردی خواند و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروز این است که جوانان به دنبال پشت میزنشینی هستند و پارک علم وفناوری نرم ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتعال و تولید محصولات فرهنگی برای رونق اشتعال و تولیداست.

حقیقی با تاکید بر امکان تولید ثروت از مسایل اجتماعی گفت: با هدف توسعه تکنولوژی و فناوری‌های هایتک در استان، آمادگی کامل برای حمایت از این قبیل برنامه‌ها داریم.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس اسلامی با بیان اینکه ایرانی اسلامی با اشاره به وجود سرمایه‌های بالقوه و بالفعل و نیرو‌های انسانی متخصص وجوان در کشور گفت: با تقویت علم، تکنولوژی و پژوهش میتوان زیرساخت‌ها را تقویت و به پیشرفت‌های بزرگی در عرصه فرهنگی رسید.

ایمانی عضو هیات امنای جهاددانشگاهی و رئیس پارک علوم وفناوری‌های نرم کشور هم گفت: جهاد دانشگاهی نزدیک به چهل سال در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای حضوری فعال دارد افزود: پارک ملی علوم وفناوری‌های نرم وصنایع دستی نمونه موفقی والگوی خوبی در حمایت از ایده‌های اشتغالزایی فرهنگی است.

مرادخانی رئیس پارک علم وفناوری استان هم گفت:سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف فرهنگ و فناور‌های نرم درکنار اشتغالزایی و دفاع از ارزش‌های غنی دینی وفرهنگی وموجب تولید محتوا هم می‌شود.

بیجندی معاون آموزشی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهادانشگاهی هم گفت: با تبدیل ایده به محصول تا بازار واز بازار تا حفظ محصول مشکل است که باید رفع شود.

جعفری رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به ریل گذاری علمی صنایع فرهنگی در این دانشگاه از ارائه مجوزبه ۱۷ شرکت در حوزه‌های تخصصی و فرهنگی با ۶۹۰ میلیون تومان گردش مالی خبر داد.

امروز همچنین تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری وجهادانشگاهی استان منعقدشد.

 

انتهای پیام/ر

پارک علم وفناوری نرم ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتعال و تولید است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.