به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ملی پست در حال پیاده سازی طرح تحول دیجیتال به کمک مشارکت کسب و کارهای نوپا و بخش خصوصی است، به همین دلیل فعالیتهای خود را به صورت پروژه محور با همکاری این شرکتها و فعالان غیردولتی حوزههای مرتبط به انجام میرساند.
در رویکرد جدیدی که پست در پیش گرفته است و در راستای تسهیل ارایه خدمات به شهروندان، جمع آوری بستهها و پاکتهای پستی محدود به حضور آنها در باجهها و مراکز پستی نمیشود و این شرکت به دنبال آن است، با راه اندازی باجههای مجازی، مرسولات مردم را از محل مورد نظر آنها قبول و جمع آوری کند.
براین اساس، شهروندان بدون نیاز مراجعه حضوری به مراکز پستی، میتوانند از طریق اپلیکیشنهای مرتبط، نیاز خود به اعزام مامور به محل مورد نظر را اعلام میکنند و پست نیز با دریافت بسته یا پاکت مشتری در محل استقرار وی، مستقیم و بدون اتلاف وقت آن را وارد شبکه پستی کشور میکند.
به همین دلیل، پست مصصم است به منظور بهبود کیفیت خدمات رسانی، افزایش دقت و سرعت، ارایه این خدمت را با همکاری بخش غیردولتی و بر بستر زیرساختهای الکترونیکی فعالان این حوزه انجام دهد.
در این مشارکت تامین و ارائه زیرساختهای نرمافزاری مدیریت سفارش مشتری و عملیات جمع آوری، تامین و مدیریت ناوگان برعهده مشارکت کننده و عملیات توزیع به عهده شرکت ملی پست و بازاریابی و توسعه کسب و کار بر عهده دو طرف است.
۷۰ پروژهای که در معماری سکوی تجارت الکترونیک پست به منظور ایجاد تحول دیجیتال در این شرکت تعریف شده است با همکاری بخش غیردولتی به ویژه کسب و کارهای استارت آپی در حال اجراست.
انتهای پیام/