مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت: در برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون بیش از ۹۵ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان در این برنامه شرکت کرده اند.

بسیج ملی فشار خون در چنارانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  احمدرضا رجب پور مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت: این برنامه در ۵۳ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت، ۹ مرکز خدمات جامع سلامت، ۷ پایگاه سیار در قالب چادر سلامت، ۲۰ تیم موقت و ۱۲ درمانگاه، مطب و داروخانه خصوصی در  چناران  به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: ۲ تیم مراقب سلامت نیز با مراجعه حضوری به اداره‌ها و کارخانه ها، موفق به کنترل فشار خون حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از شاغلان این واحد‌ها شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با اشاره به اجرای خانه به خانه این برنامه در شهر‌های گلبهار و چناران، گفت: در این طرح کلیه افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی تحت پوشش قرار گرفتند.

 رجب پور با بیان اینکه فشار خون بالا یکی از عوامل موثر در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، نارسایی کلیوی و سکته‌های قلبی و مغزی است افزود: اجرای این برنامه علاوه بر افزایش آگاهی مردم موجب شناسایی بیماران جدید و پیشگیری از بروز عوارض پرفشاری خون می‌شود.

انتهای پیام//ع.م

کنترل فشار خون ۹۵ درصد از جمعیت هدف چناران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.