درویشی از وجود ۲۰۰ هکتار از مراتع زیر کوه ،زیر کشت آویشن خبر داد.

درویشی مدیر جهاد کشاورزی زیر کوه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: به علت افزایش بارندگی در سال جاری شاهد رویش گیاهان دارویی فراوانی در شهرستان هستیم و بالغ بر ۴۵۰ کیلوگرم آویشن از مراتع کوهستانی برداشت شده است .

وی افزود: قیمت هر کیلو آویشن ۶۵۰ هزار ریال می باشد و مبلغ ۲۹۰ میلیون ریال از فروش این محصول عاید حدود ۲۲۰ خانوار زیر کوهی شد .

درویشی در خصوص تفاوت عطر وطعم آویشن اظهار کرد :طعم و رنگ آویشن در مناطق مختلف متفاوت بوده و آویشنی که در نقاط سرد کوهستانی می روید ،طعم بهتر و مرغوبیت بالاتری نسبت به سایر آویشن ها دارد.

مدیر جهاد کشاورزی زیر کوه بیان کرد: آویشن گیاهی از تیره ی نعناع می باشد و قسمت های مورد استفاده یعنی سرشاخه های گلدار آن به مصارف دارویی و طبی می رسد و رویش این گیاه در مراتع شهرستان به صورت خودرو می باشد.

وی در ادامه به خواص این گیاه اشاره کرد و گفت :طعم دمنوش آویشن هیچگاه از خاطر مردمی که به زیر کوه سفر می کنند نمی رود ،این گیاه دارویی بسیار شفا بخش برای بیمار ی های دستگاه تنفسی ،برونشیت ،آسم ،سرماخوردگی و...می باشد و اغلب در فصل زمستان مهمان خانه های دوستداران گیاهان دارویی می باشد.

انتهای پیام / ط ا

برداشت آویشن  از مراتع زیرکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.