پس از مرحله بحران سیل، سپاه وارد مرحله ساخت و مرمت منازل سیل زدگان شد.

ورود سپاه به مرمت و ساخت منازل سیل‌زدگان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد روحانی مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: بسیج سازندگی خراسان رضوی همگام با سایر نهاد‌های فعال در عرصه جهادی، بعد از سیل اخیر دست به کار شد.

وی تصریح کرد: جهادگران بعد از فعالیت در عرصه کمک رسانی اکنون مرحله طرح جهاد همبستگی عملیات مرمت و احداث ۲۰۰۰۰ واحد مسکونی برای سیل زدگان کل کشور را آغاز کرد که در این طرح سهم سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی ۱۰۰۰ واحد می‌باشد که از این تعداد ۴۰۰ واحد مرمت و ۱۵۰ واحد احداث برای سیل زدگان استان گلستان توسط سپاه امام رضا که معین سپاه گلستان می‌باشد شروع گردید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) گفت: در این مرحله سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) لیستی بالغ بر ۲۰۰۰ واحد که توسط بنیاد مسکن شناسایی شده بود دریافت و در قالب چندین تیم شناسایی در گنبد کاووس کار خود را آغاز نمود.

روحانی با اشاره به بررسی چند روزه لیست ۱۵۰ نفره افراد نیازمند، افزود: با اولویت مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و اقشار ضعیف جامعه بسیج سازندگی کار خود را با چند تیم از گروه‌های جهادی آغاز نمود و پس از خرید مصالح در روستا‌های بی بی شیروان، قوچ مراد و سرپل، کار مرمت منازل سیل‌زدگان را شروع کرد.

وی ادامه داد: با تلاش جهادگران در بازه حدود ۱۵ روزه ۵۰ منزل مرمت، تکمیل وجهت بهره برداری مددجویان تحویل آنان شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ منزل جهت مرمت در دست اقدام است و تا حدود ۱۰ روز آینده تحویل مددجویان می‌گردد.

روحانی افزود: جهت ساخت منازل مددجویان بهزیستی ۳۵ نفر توسط بهزیستی شهرستان معرفی شده و شناسایی توسط کارشناسان سازمان بسیج انجام و پی کنی آن جهت فنداسیون شروع شده است.

وی در پایان ادامه داد: درحال انعقاد تفاهم با کمیته امداد جهت احداث حدود ۵۰ منزل مسکونی برای مددجویان گنبد می‌باشیم که حدود ۲۰ مورد احداث منزل مددجویان عادی با اولویت افراد ضعیف در دستور کار می‌باشد.
 
انتهای پیام //ف.ح
 

  همگام شدن بسیج سازندگی با سایر نهاد‌های فعال در عرصه جهادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار