سه‌شنبه‌های بدون خودرو در همدان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان گفت: به منظور جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو، شهر همدان به پویش کشوری سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوست.

سه‌شنبه‌های بدون خودرو در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احسان صباغی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان گفت: پویش کشوری سه‌شنبه‌های بدون خودرو با هدف کاهش استفاده از خودروهای تک ‌سرنشین، افزایش سرانه ورزش همگانی و جلوگیری از آلودگی هوا در کشور شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: شهر همدان نیز به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته است تا فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک به جای خودرو نیز در همدان جا بیفتد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان ادامه داد: به همین منظور در روزهای سه‌شنبه هر هفته همایش دوچرخه‌سواری از میدان قائم تا بلوار جوان راس ساعت 7  صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش هفتگی به همت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان و حمایت‌های دفتر حمل و نقل استانداری، تشکل‌های مردمی و پلیس راهنمایی و رانندگی همدان برگزار می‌شود.

صباغی با اشاره به این که انتظار داریم همشهریان عزیز از این همایش استقبال کنند گفت: پیوستن شهر همدان به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو و برگزاری همایش هفتگی دوچرخه سواری سبب کاهش ترافیک در سطح شهر و بهره‌مندی شهروندان از هوای پاک می‌شود.

وی عنوان کرد: با بانک‌های طرف قرارداد با شهرداری هماهنگ شده است به افرادی که به هر دلیلی توانایی خرید دوچرخه را ندارند وام کم بهره برای خرید دوچرخه تعلق بگیرد.

انتهای پیام/ ش

پویش کشوری سه‌شنبه‌های بدون خودرو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.