مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از تولید سالانه ۴ هزار تن گیلاس و آلبالو در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سالانه در شهرستان اردبیل ۴ هزار تن گیلاس و آلبالو تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز داخلی این شهرستان مازاد آن به دیگر استان‌های کشور و پایتخت نیز فرستاده می‌شود.

وی افزود: سطح باغات شهرستان اردبیل ۲ هزار و ۳۷۳ هکتار می‌باشد که از این میزان باغات سالانه بیش از ۱۲ هزار تن محصول تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بیان کرد: اصلی‌ترین محصول این شهرستان که سطح بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد درختان گیلاس و آلبالو می‌باشد که سطح باغات این دو محصول ۸۰۰ هکتار می‌باشد که ۷۰۰ هکتار آن بارور و ۱۰۰ هکتار آن غیر بارورد است.

احدی عالی افزود: بر اساس کیل گیری صورت گرفته از باغات گیلاس این شهرستان شهریار لطیفی از باغداران زخمتکش و پرتلاش شهر هیر این شهرستان موفق شد در هر هکتار ۲۰ تن و ۱۳۰ کیلوگرم گیلاس برداشت نماید که این امر نشانگر سعی و اهتمام باغداران در استفاده حداکثری و موثر از آب و خاک و بکارگیری توصیه‌های فنی و کارشناسی و تحقیقی در افزایش عملکرد محصول دارد.

وی در خصوص دلایل موفقیت باغداران اردبیلی در تولید بیشتر محصول در واحد سطح افزود: عملیات احیاء باغات از یک طرف و استفاده از ارقام مناسب گیلاس و آلبالو از طرف دیگر و همچنین استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار باعت شده است که باغداران بالاترین سطح تولید را داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل تصریح کرد: میانگین تولید گیلاس در واحد سطح ۹ تن می‌باشد، ولی با توجه به تولید بالای باغداران شاخص که بالای ۲۰ تن است این حقیقت بیانگر این است که این شهرستان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در افزایش محصولات گیلاس و آلبالو در واحد سطح دارد.

انتهای پیام/ح

برداشت گیلاس و آلبالو در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.