به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها گفت: پروژه خطوط قطارشهری مشهد به ویژه خطوط سوم و چهارم آن به مساعدت سازمان شهرداریها و دهیاریها و معاونت عمرانی وزارت کشور نیاز دارد، زیرا پروژهای گرانقیمت است که میبایست تمهیدات آن فراهم شود تا سرعت اجرای پروژه همچنان باقوت ادامه یابد.
وی ادامه داد: هزینه ساخت هر کیلومتر خط قطارشهری در گذشته دو هزار میلیارد ریال بود، اما هم اکنون این هزینه برای هر کیلومتر آن به هفت هزار میلیارد ریال و همچنین هزینه خرید واگن قطارشهری افزایش یافته است.
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها گفت: با توجه به هزینه سنگین ساخت قطارشهری باید منابع جدید درآمدی برای این منظور تعریف شود، زیرا با روشهای فعلی نمیتوان خطوط سوم و چهارم قطار شهری مشهد را تکمیل کرد.
جمالی نژاد افزود: خط چهارم قطارشهری مشهد از نقاط اصلی این کلانشهر میگذرد، و میتواند در حمل و نقل روان شهری مؤثر باشد لذا میبایست در نخستین فرصت کلنگ زنی این خط انجام و روند ساخت کامل آن با شتاب پیگیری شود.
انتهای پیام//پ. د
خط چهارم مترو از نقاط اصلی کلانشهر مشهد می گذرد