مرواریدها در ته دریا ها آرامشی دارند که حتی موج دریا هم نمی تواند آن را به هم بزند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مروارید گوهریست گرانقیمت که همه دوست دارند به خاطر منفعت  به آن دست پیدا کنند تا با فروش این سنگ قیمتی به ثروت و موقعی دستیابند ؛ اما مروارید برای اینکه از طمع منفعت طلبان در امان باشد خود را در   درون صدف پنهان می کند تا از چشمان هرفرصت طلبی به دور باشد و مروارید ها در ته دریا ها آرامشی دارند که حتی موج دریا هم نمی تواند آن را به هم بزند .

مروارید های آرام

انگار کسی دست و روی خیابان‌های شهر را شسته است

حال چشمانت را ببند و مکانی را تصور کن خیابان‌های شهر، رنگ و روی دیگری به خود گرفته اند، انگار کسی دست و روی خیابان‌های شهر را شسته است، چرا که بعد از حضورت در میان بانوان محجبه شهر که در گردهمایی دفاع از حریم خانواده و حجاب شرکت کرده اند، اولین چیزی که توجهت را جلب می‌کند حیاست که از رد نگاه هایشان می‌بارد و مرواریدها را می بینی که  با پوشش صدفی به خیابان آمده اند.

مشکی آرام من

ملکه هایی که خود را بر تر از آن می ببنند که با بدن نمایی و آرایش جسم نظرهای  هوس آلود و فرصت طلبان را به خود جلب کنند لباس برای آنها پوشش حریم وبه منزله دیواری محکم است که تن را از دستبرد محفوظ می دارد و کرامت زن را حفظ می کند.

تو با هر عقیده و پوششی که باشی با لبخند محبت آمیزشان مواجه می‌شوی و اینجاست که آدم گمان می‌کند زیبایی افکار چقدر مهم‌تر از زیبایی ظاهر است.

اگر گوشه‌ای را انتخاب کنی  عبور و مرور چند صد نفریشان را ببینی، نظم است که جذبت می‌کند. یک فرد محجبه حتما دقت بیشتری در انتخاب لباس هایش می‌کند چرا که با وجود سادگی بسیار آراسته و مرتب به نظرت می‌رسد.

مشکی آرام من

چادرم برایم حرمت دارد  و زیباترم کرده است

کودکان و نوجوانان بسیاری در گردهمایی شرکت کرده اند، مگر دنیای کودکی جز بازی و بی دغدغه بودن، اهداف متعالی و عمیق پوشش را در دل خود جای می‌دهد؟

مشکی آرام من

دخترکی ۹ یا ۱۰ ساله خیلی با وقار قدم بر میدارد. چادرش را جوری نگه داشته که گمان می‌کنی دست دوست صمیمی اش در دستانش است. مادرش او را فاطمه جان خطاب می‌کند.

فاطمه می‌گوید: من چادر می‌پوشم که بگویم چادر امانتی از حضرت فاطمه است و به دست ما رسیده است. حالا که چادر می‌پوشم احساس می‌کنم شبیه مروارید‌ها هستم که چادر مانند صدفی مراقبم است.

مشکی آرام من

می‌گوید: چادرم برایم حرمت دارد و عظمت برایم می‌آورد و زیباترم کرده است.

خانوم محجبه دیگری می‌گوید: چادر یک شخصیت برای زن است که برترین پوشش از نظر بزرگان دین ماست. این چادر که روی سر ما آرام گرفته باعث می‌شود خون شهدا پایمال نشود. ما از اسوه بزرگ خود حضرت فاطمه زهرا یاد گرفته ایم که برترین پوشش همین چادر است.

مشکی آرام من

خیل جمعیت همچون موج آرامی خیابان‌های شهر را دربر می‌گیرد و طی می‌کند؛ و تو می‌فهمی این مشکی آرام چقدر طرفدار دارد.

مشکی آرام من


حجت الاسلام و المسلمین قربان پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛در مورد این گردهمایی بزرگ می‌گوید: اصل این برنامه ریزی بر مبنای دفاع از جریان ارزش جامعه اسلامی است به عنوان عفاف و حجاب. به مناسبت سالروز واقعه مسجد گوهرشاد که مدافعین حریم حجاب حضور داشتند و مخالفین با هجوم به این مسجد حریم حجاب و عفاف را دریدند و این شد که ۲۱ تیر ماه روز عفاف و حجاب نام گرفت.

مشکی آرام من

دفاع از حریم حجاب اسلامی با سه هدف عمده

در شرایط کنونی و به دلیل این که برخی از ناهنجاری‌ها اتفاق افتاده است وهنجارشکنانی وارد جامعه شدند که مقابله با فرهنگ دین انجام می‌دهند. باید مقابله با آنان چه در غالب بیانات و سخنرانی و چه درحرکت‌های فرهنگی صورت گیرد.

مشکی آرام من
در استان مرکزی نیز با عنوان تجمع دفاع از حریم خانواده و دفاع از حریم حجاب اسلامی با سه هدف عمده انجام گرفته است:
۱- حفظ اصل ارزش و دفاع از ارزش اسلامی در مقابل هنجار شکنان
۲- کسانی که در راستای ضد حریم خانواده هنجار شکنی می‌کنند بدانند که با مقابله جامعه اسلامی مواجه اند.
۳- خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، که از درون و بیرون کشور با برنامه ریزی پیش می‌رود. این حرکت تجمعی خودش خنثی کننده است.
شرکت کنندگان تجمع بدانند که پشتوانه آنان نظام اسلامی است و هنجار شکنان بعد از دیدن حماسه حضور آن‌ها با شیوه‌های کودکانه خود را خالی می‌کنند.

مشکی آرام من

 

اگر حجاب نباشد خیلی از اتفاقات تلخ در جامعه می‌افتد

سرهنگ مختاری رییس پلیس اراک ،در مورد این که چنین راهپیمایی‌هایی چه کمکی به حفظ و بازگرداندن ارزش‌های جامعه می‌کند   در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛می گوید: این راهپیمایی باید زودتر انجام می‌شد. ما باید تلاشمان در این جامعه این باشد که حجاب گسترش یابد چرا که اگر حجاب نباشد بی بند و باری رونق میابد.

مشکی آرام من


او می‌گوید :همه دستگاه‌های اجرایی باید در کنار هم برای این امر تلاش کنند. این ارزش‌هایی است که با ۸ سال دفاع مقدس به دست آمده است. اگر حجاب نباشد خیلی از اتفاقات تلخ در جامعه می‌افتد. ناجا تمام تلاش خود را برای برگشت حجاب به جامعه خواهد کرد.
دختر جوان محجبه‌ای می‌گوید به دوستان خودم که حجابشان را رعایت نمی‌کنند می‌گویم اگر می‌خواهند یک بار آرامش را تجربه کنند چادر را امتحان کنند.

مشکی آرام من

در پایان این راهپیمایی پر شور شرکت کنندگان فقط می خواستند که :
۱- از سران قوا و مسولین فرهنگی کشور می‌خواهیم ضمن حمایت از این ارزش اللهی نسبت به ترویج و تبلیغ این افتخار و عزت زن مسلمان تلاش مضاعف نمایند.

مشکی آرام من


۲- راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و دستیابی به اینترنت پاک، نظارت جدی بر فرآیند تدوین فیلم نامه، تولید و پخش آن، اجرایی نمودن قانون جامع عفاف و حجاب مصوبه شورای ملی انقلاب فرهنگی از مهم‌ترین خواسته‌های این تشکل بزرگ جامعه زنان ایران است که محقق شدن آن اهتمام و اراده مسولین را می‌طلبد.

مشکی آرام من


۳- قرار دادن عفاف و حجاب در کتب درسی، توجه به اردوی راهیان نور، تقویت فرهنگی اردو‌های جوانان و نوجوانان، نظارت جدی بر مباحث مهد کودک‌ها و پیشگیری از آسیب‌های موجود از اقدامات فرهنگی است که می‌تواند در راستای تبین عفاف و حجاب از دوران کودکی تا جوانی تاثیر گذار باشد.

مشکی آرام من

مشکی آرام من

و در آخر هم  در راه بازگشت از میان فرشتگان ،احساس می‌کنی لازم است تو گوشه یک چادر را به دست بگیری و لطافتش را لمس کنی و با خودت بگویی نه برای کسی، نه حزبی، نه پاداشی و نه تحسینی. تنها تو را برای خودم حفظ می‌کنم مشکی آرام من.

گزارش از زهرا امانی


انتهای پیام / الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.