به تازگی تصویری از کنترلر ایکس باکس منتشر شده که خبر از تمرکز Xcloud روی تلفن‌های همراه می‌دهد.

پلتفرم Xcloud روی تلفن‌های همراه عملکرد بهتری داردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماهی است بازار پلتفرم‌های مبتنی بر فضای ابری داغ شده و اخبار متعددی از این پلتفرم‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود. به تازگی شایعاتی مبنی بر اینکه کنسول شرکت مایکروسافت قیمتی پایین‌تر از کنسول گوگل استادیا دارد منتشر شده است که تاکنون مایکروسافت واکنشی به این خبر نداده است و باید منتظر بود تا شرکت گوگل قیمت رسمی این کنسول را اعلام کند.

اما ظاهرا کنسول شرکت مایکروسافت تمرکز بسیار خاصی روی اجرای عناوین کنسول ایکس باکس روی تلفن‌های همراه دارد؛ چرا که به تازگی تصویری از تلفن همراهی منتشر شده است که به کنترلر ایکس باکس متصل است و کاربر بدون استفاده از نمایشگر تلفن همراه و صرفا به وسیله کنترلر ایکس باکس، بازی را هدایت می‌کند.

کنترلر به وسیله دو قلاب به تلفن همراه متصل می‌شود و اتصال آن نیز از طریق بلوتوث خواهد بود و گیمر به این ترتیب تسلط کامل روی بازی خواهد داشت؛ به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت از کنسول سوییچ برای طراحی این کنترلر استفاده کرده است و این شرکت سعی کرده سیاست‌های نینتندو را برای اجرای عناوین ایکس باکس روی تلفن همراه در پیش گیرد.

پلتفرم Xcloud روی تلفن‌های همراه عملکرد بهتری دارد

از طرفی هم نمایشگرهای لمسی در بازی‌هایی مثل PUBG یا Fortnite که نیاز به واکنش سریع دارند بسیار ناکار آمد خواهد بود و اکثر گیمرها ترجیح می‌دهند از لوازم جانبی برای اجرای این عناوین در تلفن‌های همراه استفاده کنند، به همین دلیل شرکت مایکروسافت قبل از اینکه گیمرها به فکر استفاده از لوازم جانبی بیافتند، تصمیم گرفته است کنترلر خود را با تلفن‌های همراه بهینه سازی کند.


بیشتر بخوانید: معرفی نسخه اقتصادی کنسول جدید نینتندو


این خبر به معنای آن است که مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای روی تلفن‌های همراه کرده است در حالی که تاکنون شرکت گوگل تصمیمی برای اجرای بهتر عناوین پلتفرم استادیا روی تلفن‌های همراه نگرفته است و باید منتظر واکنش شرکت گوگل به کنترلر مخصوص تلفن همراه مایکروسافت بود.

انتهای پیام/

تمرکز بالای مایکروسافت برای بهبود عملکرد Xcloud روی تلفن همراه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار