به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد ، آیت الله سیداحمد علمالهدی
امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبههای عبادی سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی رضوی گفت: کلام ما در خطبه اول در موضوع وعدههای خدا در قرآن بود؛ عرض شد وعدههای خدا در قرآن بر دو قسم است؛ قسم اول وعدههای الهی که در دنیاست و در هفتههای گذشته درباره وعدههای خدا در قرآن در مورد وعدههای دنیوی بحث کردیم.
وی تصریح کرد: دسته دیگر وعدههای خداوند مربوط به آخرت است؛ زمانی ما برحسب استظهار فکری خودمان میخواهیم درباره وعدهها و نعمتها و لذتهای خداوند در بهشت بگوئیم، اما زمانی خدا برخی از وعدههای اخروی را تصریح کرده که این صدق و قابل تامل است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از جمله آیاتی که به این موضوع میپردازد؛ آیه ۱۶ سوره مبارکه احقاف است که خداوند متعال در این آیه وعده صدقی که خداوند وعده داده در آخرت داده مورد بحث قرار گرفته است. وعدهای که ذات مقدس پروردگار به عنوان وعده صدق مطرح میکند این است که وعده داده از افراد باتقوا و متدین بهترین کارشان را خداوند تقبل کند که البته با قبول فرق دارد.
آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به ایام دهه کرامت افزود: در این سرزمین ائمه اطهار حضور یافتند و این سرزمین، تبدیل به سرزمین شیعه شد.
وی با اشاره به مسئله کشف حجاب تصریح کرد: رضاخان تصور اشتباهی داشت، زیرا بعد از ۸۴ سال سالروز این حادثه که امروز شد تبدیل به نقطه زمانی و نقطه تهییج و هیجان و تحریک زنان و مردان مسلمان در حمایت از اصل حجاب شد که این اصل تامین کننده اقتدار و عظمت دینی یک جامعه است که خود را وابسته به اسلام میداند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انحرافی در پندار عدهای پیش آمده و خیال میکنند حادثه مسجد گوهرشاد در مقام مبارزه با کلاه پهلوی بود و این اشتباه است؛ البته در جریان قیام مردم در مسجد گوهرشاد مرحوم احتشام در این جمع کلاه پهلوی را از سر برداشت و زیر پایش پاره پاره کرد و گفت تمام مظاهر اقتدار این فرهنگ غلط را میخواهم از بین ببرم، اما قیام مردم در گوهرشاد برای مبارزه با کشف حجاب بود.
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه چندی قبل از واقعه کشف حجاب پادشاه افغانستان همسرش را کشف حجاب کرده بود و به سمت خراسان حرکت کرده بود افزود: مردم سبزوار قیام کردند و گفتند اجازه نمیدهیم یک فاسق فاجر از شهر ما عبور کند و تحریک مردم سبزوار توسط علامه بهلول بود که در آنجا منبر رفته بود و مردم سر راه اتومبیل افغانستان را گرفتند و آنها مسیر را تغییر دادند؛ بهلول فراری شد و به مشهد آمد و در زمانی به اینجا آمد که آیت الله قمی به عنوان مبارزه با کشف حجاب به تهران رفته بود تا با رضاخان صحبت کند.
وی تاکید کرد: مرحوم قمی فرموده بود میروم به رضاخان ثابت میکنم کشف حجاب صحیح نیست و بعد اصرار میکنم، اما اگر توهینی به حضرت زهرا (س) کرد به صورت رضاخان سیلی میزنم، اما در تهران ایشان را به عراق تبعید کردند و مردم مشهد برای حمایت از آیت الله قمی جمع شدند و جریان پاره کردن کلاه پهلوی توسط مرحوم احتشام رخ داد، اما اجتماع مردم برای حمایت از حجاب بود.
امام جمعه مشهد گفت: مردم شبانه روز مقاومت کردند و علمای مشهد به مردم پیوستند و از شهرها و روستاهای اطراف به مردم مشهد ملحق میشدند و مسجد گوهرشاد و شبستانها مملو از جمعیت شد و دژخیمان رضاخان مردم را قتل عام کردند؛ تفاوتی که حادثه انقلابی مردم در مسجد گوهرشاد با خونریزیهای سفاکانه عرصه انقلاب از قبیل ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور داشت این بود که شهدای انقلاب اسلامی تحویل بازماندگان شدند و دفن شدند، اما شهدای مسجد گوهرشاد بی غسل و کفن، دفن شدند و حتی قبرشان نیز نامعلوم است. اینها را در چالهای توسط بولدوزور ریختند و تردید است که قبر اینها در گودال خشتمالها و یا پارک میرزا کوچک خان جنگلی در باغ دانش و یا خیابان عنصری است و معلوم نیست قبر اینها کجاست.
آیت الله علم الهدی افزود: شهدای حجاب نیز مانند صدیقه اطهر مزارشان معلوم نیست و قبورشان در خفا است و این شهادت در راستای حفظ میراث صدیقه اطهر بوده؛ برادران و خواهران، حجاب یک واقعیت است؛ انگلیسها وقتی رضاخان را در خط براندازی اسلام در این کشور مستقر کردند در مقام براندازی دین رضاخان دو کار کرد؛ یکی اینکه روحانیت را از بین ببرد و یکی حجاب.
وی تصریح کرد: رضاخان دین روحانیت و حجاب در اعتلای دین موثر است؛ در جامعه باحجاب، جوانان دیندار بار میآیند و به وسیله هرزگیها و لاابالیگریها از دین فاصله نمیگیرند، اما در جامعهای که زنان بیحجاب باشند و مسئله ویرانی زن سبب میشود دین از جوان گرفته شود و سفره دین از زیر پای جوان جمع میشود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی که در حجاب حالت ولنگار دارند گفت: به خاطر عشق فاطمه (س) باحجاب باشید و به خاطر دلدادگی به زهرا (س) و زینب (س) باحجاب باشید؛ دختر خانمی که موهای پریشانت را بیرون میاندازی و تصور میکنی با ولنگاری آزادی بدان که با ولنگاری اسیر شهوترانی مردان هرزه هستی.
آیت الله علمالهدی افزود: خواهر و دختر من به خاطر این دختر کتک خورده سیدالشهدا (ع) در عصر عاشورا، سر و روی خودت را بپوشان؛ اگر فلسفه حجاب را حاضر نیستی قبول کنی و اهل توجیه و منطق نیستی به این خاطر باحجاب شو؛ روی کشف حجاب دختران ما دشمن حساب کرده. وظیفه میدانم از طرح اخیر ناجا تشکر کنم؛ اتومبیل حریم خصوصی نیست؛ اتومبیل وسط خیابان حریم خصوصی نیست.
وی تصریح کرد: این طرح رسما در مقابل زنان لاابالی میایستد و باید زنانی که در اتومبیل کشف حجاب میکنند مورد بازخواست قرار گیرند و این خدمتی به ساحت صدیقه اطهر است؛ قانون حجاب در سال ۸۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و همه مراکز این کشور و تمام وزارتخانههای این کشور مسئول شدند و وظیفه آنها در قانون معلوم شد؛ از سال ۸۵ تا الان ۱۳ سال میگذرد و متاسفانه این قانون خاک میخورد. چرا؟ چه کسی باید جوابگو باشد در مورد قانونی که ۱۳ سال قبل تصویب شده. آیا دولتها و دستگاههای قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی نباید پاسخگو باشند؟ اگر جواب این مردم را ندهید جایی گریبان شما را میگیرند که راهی ندارید و آن سر پل صراط است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در پرتو اقتدار نظام قانون عفاف و حجاب تصویب شد و شما آقا گفتی من مسئول دولت یا مجلس و یا مسئولیت وزارت و انتظامی و نظامی و همه گفتید قبول میکنم، اما در برابر اجرای یک قانون اصلی که مربوط به حفظ عظمت اسلام است قدم برنداشتید؛ صدها هزار شهید میایستند و از توی مسئول مطالبه میکنند؟ چرا مسئولیت قبول کردی و فرمانده و رئیس دولت و وزیر شدی؟ زن ناهنجار لاابالی با ولنگاری در خیابان این مملکت جولان دهد و جنابعالی عملی نکنی؟ برای فروش کالا در نمایشگاه، دختران را کنار هم ردیف کنند و شما عکسالعملی نداشته باشی؟ شما که وزیر این مملکت و مسئول این نمایشگاهی.
انتهای پیام//ج.ر
اتومبیل حریم خصوصی نیست