کاشت لوبیا و ماش در یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قیروکارزین آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحمید احمدی مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با فرا رسیدن تیرماه، کشاورزان این شهرستان عملیات کاشت لوبیا و ماش را آغاز کرده که پیش بینی می‌شود یک هزار هکتار به کاشت این دو محصول اختصاص یابد.

وی افزود: کشت لوبیا و ماش بصورت دست پاش و سنتی انجام می‌شود که جهت بالا بردن درجه مکانیزاسیون در مرحله کاشت این محصولات اقدامات ترویجی در دست برنامه ریزی و انجام است.

احمدی تاکید کرد: کشت این محصولات به علت شرایط خاص و نیمه مکانیزه بودن آن در برداشت با دشواری‌هایی برای کشاورزان همراه است.

این کارشناس اظهار کرد: برای رعایت یک برنامه تناوب زراعی اصولی و صحیح باید از گیاهان خانواده بقولات مثل لوبیا و ماش بهره برد.

احمدی اضافه کرد: این گیاهان ازت هوای موجود در خاک را جذب و ذخیره و باعث افزایش ازت در خاک می‌شوند، در نتیجه خاک حاصل خیز‌تر و عملکرد محصول در تناوب بعدی افزایش خواهد داشت.

به گفته مسئول اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین رقم بذور مصرفی برای کشت، محلی و از نوع لوبیای چشم بلبلی قیر و ماش سیاه است که برداشت آن در نیمه دوم مهر ماه و آبان ماه انجام خواهد شد.

قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

کاشت لوبیا و ماش در قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار