سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از افزایش ۱۰ درصدی تولید محصولات باغبانی شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: تولید محصولات باغی شهرستان قیروکارزین در سال ۹۷ با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل خود به بیش از نیم میلیون تن رسیده است.

وی اظهار داشت: بکار گیری سیستم‌های نوین آبیاری، افزایش سطح آگاهی و علمی باغداران، وجود باغداران خبره، کاشت ارقام بهگزینی شده، بهره مندی از روش‌های نوین باغداری ترویج شده و افزایش ۱ درصدی سطح زیر کشت باغات از مهم‌ترین دلایل رشد تولید محصولات باغی است.

همتی ادامه داد: شهرستان قیروکارزین با توجه به اقلیم گرمسیری خود محل تولید ارقام مختلف مرکبات و نخیلات است که با بیش از ۱۵ هزار هکتار سطح باغی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لیمو شیرین و لیمو ترش کشور است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه این افزایش تولید از یک سو موجب بهبود امنیت غذایی به اتکای تولید داخلی شده و از سوی دیگر در نتیجه افزایش بهره وری، موجب بهبود معیشت و درآمد کشاورزان شده است، گفت: حفظ و نگهداری اصولی از تولیدات باغی شهرستان و تنظیم بازار فروش محصولات باغی مستلزم سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و امکان یابی صادرات محصول است.

قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

افزایش ۱۰ درصدی تولید محصولات باغبانی در شهرستان قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار