مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی گفت: به ۵۷ درصد پرونده‌های مودیان استان مالیاتی تعلق نمی‌گیرد.

معافیت ۵۷ درصد از مودیان مالیاتی آذربایجان‌غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حسن‌کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت،:علیرغم وجود دستگاه های نظارتی حکومتی، رسانه ها بیشترین نقش نظارتی را بر عملکرد مسئولین دارند.

وی ادامه داد: کارکرد مالیاتی به دنبال اخذ درآمد نیست بلکه کارکرد تعدیل ثروت و برقراری عدالت اجتماعی دارد در همین راستا سرمایه گذاران در مناطق محروم تا ۲۵ سال، مالیاتی پرداخت نخواهند کرد.

وی، افزود: آذربایجان غربی طی سه ماهه اول سال جاری ۴۰ میلیاردتومان عوارض و ۲۰۹ میلیارد تومان مالیات وصول کرده است که این میزان مالیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی، با بیان اینکه ۷۱ میلیارد تومان به صورت غیرمستقیم ارزش افزوده مالیات استان بوده، ابراز کرد: سال ۹۷ آذربایجان غربی ۸۶۵ میلیارد تومان وصول مالیات داشته است.

کوماسی، تاکید کرد: به ۵۷ درصد پرونده های مودیان استان مالیاتی تعلق نمی‌گیرد، چرا که طبق قانون باید سود خالص سالیانه آنان ۲۷ میلیون و پانصد هزار تومان باشد.

وی، با اشاره به اینکه سال ۹۷ در سطح استان ۸ هزار پرونده جدید مالیاتی تشکیل داده شده، تصریح کرد: اداره کل امور مالیاتی به تمام بانک های اطلاعاتی اعم از حساب های بانکی، پست بانک، ثبت اسناد، مجوز های شهرداری، کارت های بازرگانی و… دسترسی کامل دارد و به محض دریافت اطلاعات فرار مالیاتی از یک شهروند نسبت به تشکیل پرونده برای وی اقدام خواهد کرد.

مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی، تاکید کرد: پس از اطلاع از تراکنش های کلان مالی در حساب شهروندان به صورت حضوری از آنان در خصوص نحوه بدست آوردن و منابع این مبالغ پرس و جو به عمل می‌آوریم. در استان شهروندی داریم که بیش از ۴ هزار سکه نزد خود دارد.

کوماسی، گفت: با گزارش مردمی در شهر بوکان مجموعه ای را با گردش مالی ۲۰۰ میلیارد تومان کشف کردیم و با حکم قضایی اطلاعات این حساب ها را از کامپیوتر های آن استخراج کردیم و مالیات تعلق گرفته بر این مجموعه را محاسبه کردیم.

وی با اشاره به رتبه آخر استان در تحقق مالیاتی در کشور افزود: با وجود ۳۱ استان در کشور، تعداد ۴۲ اداره مالیاتی در کشور وجود دارد که برخی کلانشهرها چندین اداره مالیاتی دارند اما با این وجود آذربایجان غربی در رتبه آخر و در ردیف ۴۲ تحقق مالیاتی در کشور قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.