تراژدی مرگ در سد های خاکی

سه نفر دیگر بر اثر شنا درشازند،دلیجان و زرندیه غرق شد.

تراژدی مرگ در سد های استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همین که دمای هوا کمی بالاتر می رود انگار ناقوس مرگ عده ای از جوانان در دل سد ها و رودخانه ها و دریاچه های استان مرکزی نواخته می شود.

نه تنها عده ای جوان ، بلکه خود ما هم که هیچ گاه احتمال غرق شدن خود را نمی دهیم ممکن است طی چند ثانیه ، ورق برگردد و مهارت های ما در شنا تبدیل به تقلا زدن برای حفظ زندگی شود. 

♦️ سرهنگ" محمود خلجی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از غرق شدن سه نفر در شهر‌های شازند، دلیجان و زرندیه در روزگذشته خبر داد.

  در   حادثه غرق شدگی جوانی ۲۳ ساله در گودال آبی در اطراف روستای قالهر شهرستان دلیجان غرق شد وجسد این  فرد با کمک عوامل امدادی از آب خارج شد و با دستور مقام قضایی به سردخانه انتقال یافت.

 در حادثه دیگر در حادثه دیگر جوانی ۲۴ ساله هنگام شنا در سد روستای بند امیر شهرستان زرندیه دچار غرق شدگی شده و جان خود را از دست داد.

همچنین طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری شازند در ساعت ۱۶:۲۰ دیروز مبنی بر غرق شدن یک  مرد ۵۰ ساله  بر اثر شنا کردن در دریاچه کوکبیه بلافاصله تیم غواصی آتش نشانی شهرداری شازند به محل اعزام شدند و پس از ساعاتی، جسد فرد غرق شده را از آب بیرون کشیدند.

انگار ساعت اکران این تراژدی تلخ هفته ای یکبار است که هر هفته خبری از غرق شدن یک یا چند نفر به گوشمان می رسد.

غرق شدن دو جوان در سد روستایی در ساوه

 هنوز یک هفته ای از این خبر نگذشته بود که سرهنگ خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از غرق شدن دو جوان اتباع افغان در سد روستایی در اطراف شهرستان ساوه خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: بعد از ظهر امروز دو جوان اتباع افغان که برای شنا به کانال سد روستای قشلاق چلبلو شهرستان ساوه رفته بودند و به علت بی توجهی به اصول ایمنی و عدم آشنایی با اصول شنا غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

دریاچه کوکبیه نیز کمر در گرفتن جان یک جوان دیگر بست.

قره چای یک زن جوان را بلعید

و حتی یک هفته قبل تر که  قره چای یک زن جوان را بلعید؛ سرهنگ خلجی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: زن جوان به علت سقوط ناگهانی در رودخانه دچار غرق شدگی شد و پیکر او بلافاصله از آب بیرون آورده و به مرکز درمانی منتقل شد که متاسفانه تلاش‌ها برای نجات این فرد بی نتیجه بوده است.

آمارها نشان می دهد امسال تعداد افراد غرق شده در استان مرکزی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است .با این که روز های زیادی از فصل گرما باقی مانده اما این چهاردهمین غرق شدن است که در دل سد ها و دریاچه های استان اتفاق می افتد.

رودخانه ها و سد ها و حتی چشمه ها ، اگر چه تماشایشان برای ما بسیار آرامش بخش است اما اگر لحظه ای بی احتیاطی را چاشنی این آرامش کنیم، بدترین خاطره ها را برای ما به جای خواهند گذاشت.

انتهای پیام / الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.