‌‌‌‌حریرچی با اشاره روند توزیع تخت‌های بیمارستانی گفت: تا سال ۱۴۰۴ نسبت تعداد تخت‌ها به بیمار به ازای هر هزار نفر ۲/۶ افزایش می‌یابد.

افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی تا سال ۱۴۰۴ / خدمات رسانی به سمت مناطق محروم گسترش یافته ستایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول سلامت اظهار کرد:  سیاست کشور در شرایط فعلی براساس رفع  نیاز‌های حوزه سلامت بوده است. 

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بیمارستانی به ویژه در مراکز درمانی دولتی به سمت مناطق محروم و کم برخوردارتر رفته است و تخت‌های زیادی در این مناطق محروم احداث شده ‌اند.

حریرچی با اشاره به اینکه بهره برداری از تخت‌های بیمارستانی در مناطق محروم به میزان کافی انجام نشده است، بیان کرد: در برخی از مناطق محروم که وزارت بهداشت مجبور است بیمارستان‌های کوچک داشته باشد ضریب اشغال تخت  به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.


بیشتر بخوانید: ۵۷ درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده هستند


افزایش نسبت تخت‌های بیمارستانی تا ۱۴۰۴ 

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اداره مراکز درمانی کوچک مطابق با اقتصاد درمان نیست، افزود: برای بیمارستان‌هایی که ضریب نیروی انسانی نسبت به تخت پایین بوده برنامه ریزی خوبی انجام شده است  تا مشکلات به ویژه در بخش بستری به سرعت برطرف شود.

وی اظهار کرد: امروزه نسبت تخت به جمعیت در بیمارستان‌های کشور به طور متوسط ۱/۶ به ازای هر هزار نفر جمعیت است و بر اساس برنامه قرار است این نسبت تا سال ۱۴۰۴ به ۲/۶ تخت برسد که مطابق با استاندارد دنیاست.

حریرچی ادامه داد: سیاست‌های وزارت بهداشت مبنی بر این است که مراقبت‌های سرپایی و مراقبت در منزل نسبت به مراقبت‌های بستری گسترش پیدا کند، زیرا این کار باعث می‌شود تا اقتصاد درمان مقرون به صرفه‌تر شود و کمک بیشتری به سلامت مردم می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار