آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) همزمان با شب میلاد حضرت رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود.

مشهد میزبان اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی امام رضا (ع)به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در بخش‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی، دیجیتال، بین‌الملل و ویژه در مشهد و سراسر کشور برگزار می‌شود که افتتاحیه آن همزمان با شب میلاد فرخنده کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) در قم و اختتامیه آن هم در شب میلاد فرخنده عالم آل محمد (ص)، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خواهد بود.

این مراسم با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، محمد رضا کلائی شهردار مشهد و دیگر مدیران و مسئولان کشوری، استانی و شهری و همچنین بیش از ۱۰ سفیر کشور‌های خارجی در ایران در مجتمع برج سپید برگزار می‌شود.

در هفدهمین دوره، ویژه‌برنامه‌ها و جشنواره‌های موضوعی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوزستان، شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان، نامه‌ای به امام رضا (ع) در مازندران، سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سمنان، شعر رضوی با محوریت کلاسیک در فارس، شعر رضوی با محوریت ترانه و شعر سپید رضوی در کرمان، نهضت کتابخوانی رضوی، کنگره ملی اربعین در آینه شعر اقوام ایرانی در ایلام، اشراق شمس و داستان‌نویسی ترکی آذری در زنجان و چهل چراغ از برنامه‌های این جشنواره در خراسان رضوی خواهد بود.

از دیگر برنامه‌های این مراسم، تجلیل از خادمان فرهنگی رضوی و همچنین موسسات و دبیران جشنواره‌های مختلف کشوری که در زمینه ترویج فرهنگ رضوی برنامه شاخص و اثرگذاری داشته‌اند است.

همچنین قرار است نمایشگاه دائم آثار و اقلام فرهنگی رضوی و امام رضایی با همکاری مشترک بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و شهرداری مشهد، در مشهد برپا شود.

انتهای پیام//ز.م
 

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره امام رضا (ع) در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.