رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لغو روادید ایران برای مردم چین می تواند در توسعه صنعت گردشگری و مبادلات اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح الله معین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در نشست خبری با نایب رئیس شورای شهر شانگ‌های چین با اشاره به ارتباط دو کشور باستانی عنوان کرد: دو کشور چین و ایران دارای علائم و ارتباط‌های زیادی از گذشته بوده اند و تاثیرات فرهنگی این ارتباط در آثار تاریخی دو کشور مشاهد می‌شود.

وی افزود: این سابقه و ارتباط قوی دو کشور به عنوان امانت و میراثی است که از گذشتگان به مارسیده و وظیفه ما تقویت این ارتباط است.

معین با اشاره به ابزار ارتباطات که در این زمان شکل خاص خود را می‌طلبد، عنوان کرد: مردم ایران و به خصوص اصفهان به لحاظ این سابقه‌ی تاریخی، علاقه‌ی زیادی به دیدن کشور چین دارند.


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همکاری شهر اصفهان با کشور چین برای اجرای طرح قطار شهری بیان کرد: متروی اصفهن بیش از یک سال است که به بهره برداری رسیده است و ما علاقه به همکاری بیشتر در زمینه‌هایی همچون طرح‌های اتوبوس برقی، توسعه خطوط قطار شهری و تراموا داریم.

وی ادامه داد: شرایط فعلی و تصمیمات غیر عادلانه‌ای که برای کشور ما گرفته شده است، رابطه ایران با کشور چین را دچار تاخیر کرد، البته اراده هر دو ملت برای ارتباط سازنده قوی‌تر از شرایط تحمیلی است.

معین با ابراز امیدواری به توسعه روابط میان ایران و چین تصریح کرد: ایران بیشترین ارتباط را با شهرک‌های صنعتی در شانگ‌های دارد و از لحاظ فرهنگی، شهر شیان نیز پیوند خواهر خواندگی با اصفهان دارد.

 


لغو ویزا برای ورود مردم چین به ایران

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قدمت ارتباط دو کشور از طریق جاده ابریشم و ضرورت تقویت رابطه گفت: لغو روادید ایران برای مردم چین می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری و مبادلات اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاثیر گذار باشد.

وی با ابیان اینکه شهر اصفهان بعد از تهران از پر جمعیت‌ترین شهر‌های ایران است، اظهار کرد: اصفهان مهم‌ترین شهر اقتصادی و فرهنگی کشور است.

معین در پایان گفت: امیدواریم با این اقدام شاهد ارتباط موثر بین دو کشور باشیم.

شا هایلن نایب رئیس شورای شهر شانگ‌های در این نشست با اظهار خوشنودی از رفتار مردم اصفهان در بازدید از پل‌های تاریخی و میدان نقش جهان عنوان کرد: رفتار مردم اصفهان و ایرانیان بسیار محترمانه است و این برخلاف ادعا‌هایی است که از رفتار ایرانیان در دنیا می‌شود.

 


تمایل افزایش ارتباط کشور چین با ایران

 
وی با تایید صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: امیدواریم غیر از طرح‌های اجرا شده، پروژ‌های مشترک دیگری اجرا کنیم و تقویت ارتباط ما با کشور ایران با میل و رغبت اتفاق افتاد.

هایلن با اشاره به برگزاری فستیوالی که در ماه ۶ میلادی در شانگ‌های برگزار شد، ادامه داد: در این جشنواره عنوان بهترین کارگردانی فیلم، بهترین تهیه‌کنندگی و فیلم برداری به فیلم ایرانی قصر شیرین تعلق گرفت و این برای ایرانیان افتخار بزرگی است.

نایب رئیس شورای شهر شانگ‌های با اشاره به رتبه‌ی گردشگری شهر اصفهان در دنیا عنوان کرد: مردم چین علاقه به آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان دارند و نمایش فیلم‌های ایرانی می‌توانند چنین بستری را فراهم کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهر شانگ‌های عنوان کرد: این شهر از لحاظ جغرافیایی در مرکز چین و دارای ۲۴ میلیون جمعیت است و از لحاظ اقتصادی در ۱۰ درصد اقتصاد چین نقش ایفا می‌کند.

هایلن با بیان اینکه گردش مالی در سال ۲۰۱۸ در این شهر ۲ تریلیون یوآن بوده است، اظهار کرد: در شهر شانگ‌ها در سال گذشته ۴۲ میلیون کانتیتر کالا مبادله شده و رتبه اول گردشگری به شهر شانگ‌های تعلق دارد.

نایب رئیس شورای شهر شانگ‌های با اشاره به وجود ۷۶ کنسول گری کشور‌های مختلف در این شهر، عنوان کرد: کنسولگری کشور عزیز ایران نیز در شهر شانگ‌های قرار دارد.

وی به ارتباط دو کشور ایران و چین از جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: احداث جاده‌ای کمربندی برای ارتباط شهر‌هایی از کشور چین، ایران و دیگر کشور‌ها با هدف افزایش ارتباط سازنده و پیشرفت است.

سالاریان نماینده وزارت امور خارجه نیز در این نشست از لغو روادید ایران برای مردم چین ابراز امیدواری کرد و گفت: با این اتفاق و همچنین سفر رئیس جمهور چین به ایران، امیدواریم اهد ارتباط‌های بیش از گذشته با شهر‌های کشور چین باشیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار