تصویری از یک شی غیرعادی از مریخ نورد کنجکاوی این روز‌ها به بحثی داغ میان کارشناسان حوزه فضا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان اعلام کرده اند شواهدی از وجود فناوری هوشمند غیر زمینی در سیاره مریخ را در تصاویر ارسالی از سوی «مریخ نورد کنجکاوی» کشف کرده اند.
 
مریخ نورد کنجکاوی که در سال ۲۰۱۲ برسطح سیاره مریخ فرود آمده و از آن زمان تاکنون به مطالعه و بررسی سطح سیاره مریخ پرداخته است و با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی که درون خود دارد جنس خاک و سنگ سیاره مریخ را مورد بررسی قرار داده است.
 

ارسال تصاویر کشف نشان های حیات از مریخ نورد کنجکاوی

مریخ نورد تاکنون افزون بر ۲۰ کیلومتر بر سطح سیاره مریخ حرکت کرده و  نخستین بار این مریخ نورد در دهانه Gale Crater سیاره سرخ فرود آمده است.
 
در جدیدترین یافته‌های به دست آمده از مریخ نورد کارشناسان مولکول‌های متان را شناسایی کرده اند، اما طرفداران فرضیه‌های حیات فرا زمینی با تکیه بر یکی از تصاویر جدید ارسالی از سوی کاوشگر اعلام کرده اند شواهدی از تجهیزات حیات فرا زمینی هوشمند بر سطح سیاره در عکس قابل شناسایی است.
 
 
این شی بیگانه مشابه یک مکعب بوده و در پس زمینه تصویر ارسالی از سوی مریخ نورد کنجکاوی قابل مشاهده است، گروهی از محققان و طرفداران فرضیه‌های هوشمندان فرازمینی اعتقاد دارند در گذشته‌های دور در سیاره مریخ حیات وجود داشته که به دلایل مختلف از بین رفته است.
 
یافته‌های علمی نیز نشان می‌دهند حداقل یک بار در گذشته‌های دور در سیاره مریخ حیات وجود داشته است و این روز‌ها مریخ نورد کنجکاوی دچار مشکل آسیب دیدگی شدید چرخ‌های آلومینیومی خود شده است و امکان دارد یک حرکت اشتباه سبب آسیب دیدگی شدید چرخ‌های مریخ نورد شود.
 

تاکنون تصاویر فراوانی از سطح سیاره مریخ منتشرشده بوده که دارای موارد ابهام آمیز فراوان است و برخی کارشناسان اعتقاد دارند نشانه‌هایی از وجود حیات فرازمینی است.
 
از سوی دیگر تعداد زیادی از کارشناسان ناسا اعلام کرده اند این تصاویر خطای دید است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر حیات فرازمینی یا اشیای برجای مانده از آنها وجود ندارد.
 
برخی کارشناسان اعتقاد دارند محققان ناسا به عمد تصاویر مبنی بر وجود حیات فرازمینی را منتشر نمی‌کنند و تنها برخی تصاویر در اختیار محققان درگوشه و کنار دنیا قرار می‌گیرد.
منبع: express
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار