ملانظری با اشاره به رشد ناچیز نرخ بودجه، گفت: اولین موضوعی که در این شرایط آسیب می‌بیند، پژوهش خواهد بود.

بودجه دانشگاه کفاف حقوق‌ها را نمی‌دهد/ ۴ رشته پیشنهادی برای سال تحصیلی جدیدمهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه الزهرا(س) در ترم جدید، اظهار کرد: برنامه دانشگاه الزهرا برای سال تحصیلی جدید تمرکز بر بحث ارتباط با صنعت و جامعه است که اساتید به عنوان مشوق‌های دانشجویان در این کار شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان باید در ارتباط با بحث صنعت و جامعه ورود کنند؛ شورای راهبردی بین رشته‌ای در دانشگاه الزهرا، پارسال شکل گرفته است و امیدوار هستیم حداقل چهار رشته پیشنهادی ما که به وزارت علوم رفته و فرآیند اداری را طی می‌کند، آماده باشد که از سال تحصیلی جدید، دانشجو در آن رشته‌ها بپذیریم.

رئیس دانشگاه الزهرا(س)  افزود: ماهیت این رشته ها این است که خروجی ارتباط بهتری با نیاز جامعه برقرار کنند؛ امروز برای کسب درآمد با مشکلاتی مواجه هستیم و برای حل آن باید به بررسی نقش دانشگاه‌ها در رفع مشکلات بپردازیم.

وی ادامه داد: ماموریت دانشگاه‌ها حل مسائل کشور، مشکلات اقتصادی و عبور از تحریم‌هاست. تمرکز بر بحث توانمندی‌ها و آموزش کاربردی اهمیت دارد که در شرایط تحریم باید از آموزش نیز کمک بگیریم.


بیشتر بخوانید: محدودیت ظرفیت دانشگاه الزهرا در بورسیه دانشجویان/ جلوگیری از فرار مغزها با زیرساخت‌های لازم


افزایش سه برابری قراردادها و طرح مشکلات جدی در بودجه 

وی افزود: افزایش قیمت حداقل سه برابری قرارداد‌ها باعث شده است تا مشکلات جدی در بودجه مطرح شود؛ امیدواریم با تلاش‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاهد افزایش بودجه تخصیص داده شده به دانشگاه‌ها باشیم ولی برای سال آینده با رشد ناچیز نرخ بودجه، این افزایش جوابگوی نیاز‌های دانشگاه نیست و طبیعتا اولین چیزی که در این شرایط آسیب می‌بیند، پژوهش خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
وقتی دانشگاه های بیکار پرور فقط به فکر هیئت علمی خودشان هستند و میخوان با افزایش رشته های دانشگاهی پول بیشتری از بودجه تیغ بزنن
Germany
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
بجای اینکه یکسری رشته های کم متقاضی که عمرشون تموم شده رو حذف کنن فقط به فکر جیب خودشون هستن هروقت هم اعتراض کنی میگن داریم دانش بنیان کار میکنیم