رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز و فردا در نواحی مرکزی و جنوبی همچنان در بعدازظهر‌ها شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای مهیاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی ادراه کل هواشناسی سیستان بلوچستان ؛ علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی با توجه به اینکه شنبه و یکشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی و دوشنبه در مناطق جنوبی استان در بعدازظهر‌ها شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای مهیاست.

وی افزود: توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد صاعقه و جاری شدن سیلاب موقت هم استانی‌ها از تردد و استقرار در مناطق مرتفع، حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

وی همچنین نسبت به وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان هشدار داد و گفت: روز‌های شنبه و یکشنبه وزش این باد‌ها در شمال استان بویژه مناطق غربی شهرستان‌های هامون و نیمروز شدیدتر خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد در نقاط مستعد سبب بروز گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد و در محور‌های مواصلاتی شمال استان احتمال اختلال تردد وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی گفت: در این مدت احتمال بارش‌های پراکنده در اطراف شهرستان زاهدان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ع

احتمال بارش‌های پراکنده در اطراف شهرستان زاهدان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار