رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، مربوط به همه مردم است و این مرکز باید فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و اختلافات قومیتی و مذهبی باشد.

موزه دفاع مقدس مربوط به آحاد مردم ایران اسلامی است/دفاع مقدس عامل تاریخ ساز برای ملت ایرانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برخورداری یک ملت از هویت ملی و اجتماعی باعث می‌شود در کوران حوادثی که برای آن‌ها رقم می‌خورد مجموعه‌ای پیوسته و فولادینی باشند که بتوانند در مقابل ناملایمات بایستند و از فرصت‌ها استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: دفاع مقدس یک عامل تاریخ ساز برای ملت ایران بود و این حماسه بزرگ نقش بی بدیلی دارد، هر چند حضور در کوران دفاع مقدس باعث شده بود به خوبی این حادثه درک نشود، اما با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و گذشت زمان، بیشتر به اهمیت این حادثه پی برده شد.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  گفت: ۳۱ سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد، کار‌هایی که در راستای زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ این دوران صورت گرفته ارزشمند است.
 
باقری با اشاره به اهمیت محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس، افزود: یک محتوای ملی با ۵۶ پروژه در دست تهیه است که امیدواریم تا پایان سال جاری به نتیجه برسد و همه استان‌ها بتوانند بخشی از محتوای مرکز فرهنگی خود را با استفاده از این طرح اجرایی و بخش دیگری را نیز با استفاده از نقش هر استان در دفاع مقدس به زبان هنر و در قالب فن آوری روز در موزه دفاع مقدس عملیاتی کنند.
 
وی تصریح کرد: هر کس معتقد به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهداست، در راه اندازی و رونق بخشیدن به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید صادقانه پای کار باشد و با احساس خودی بودن ایفای نقش کند.
 
محمد رضا کلائی، شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: پرداختن به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به عنوان یک پروژه ملی، توجه همزمان و کافی به طراحی فرهنگی و هنری محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همچنین ایجاد پیوستگی بین بنا‌ها و عناصر موجود در حوزه دفاع مقدس ضروری است.

ساخت باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد پس از توقف یک ساله ۱۱ تیر ماه امسال طی مراسمی از سر گرفته شد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.