امام جمعه مشهد گفت: رژیم صهیونیستی از فناوری ارتباطی در خط آدم‌کشی استفاده می‌کند و آمریکا نیز با وقاحت هیچ اعتراضی نمی‌کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: کار به جایی رسیده است که دشمن از صنعت و فناوری مفید ارتباطی که باید دنیا را به هم متصل کند به عنوان اسلحه برای سرکوب اسلام و مسلمین استفاده می‌کند و صدها نفر را به خاک و خون می‌کشاند.

وی بیان کرد: امروز اسلام و سرزمین‌های اسلامی و مسلمین مورد تهاجم دنیای کفر قرار گرفته که از زمان بعثت پیامبر تاکنون سابقه نداشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اگر همه مسلمانان در کنار هم باشند، در خط دفاع از دین دشمن را شکست می‌دهند.

وی گفت: ۴۵ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و همه فتنه‌ها، تهاجم و انواع توطئه‌های دشمن به شکست انجامیده است، اکنون آمریکا و صهیونیست‌ها منفور و بی‌آبرو در جهان شده اند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقال فرهنگ دفاع و فداکاری به نسل جوان از اهداف گرامیداشت دفاع مقدس است، افزود: هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری کم نظیر صورت گرفت، این باید فرهنگ‌سازی شود و به نسلی منتقل شود که دفاع مقدس را درک نکرده است.

وی تصریح کرد: شهید حججی متولد دهه ۷۰ بود اما برازندگی او در میدان دفاع عین برازندگی ایثارگران و شهدا در دفاع مقدس صورت گرفت، چراکه فرهنگ دفاع به نسل نو منتقل شده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس دفاع از دین و بندگی خدا و شعائر و حاکمیت دینی است، بیان کرد: هم دفاع و هم مقاومت باید باشد تا اسلام باقی بماند، اسلام در سایه انقلاب حیات دارد و انقلاب ما از دفاع قابل تفکیک نیست.

وی افزود: هفته دفاع مقدس تضمین کننده و بیانگر فرهنگ دفاع به عنوان یک جریان ثابت و قطعی برای همیشه در این کشور است، دفاع مقدس بحث آب و خاک نبود بلکه هدف دفاع از حاکمیتی دینی و امام زمان بود.

آیت الله علم الهدی گفت: دفاع از دین در مقابل بی‌دینی بر همه تکلیف و واجب است و تنها وظیفه مردم یا حاکمیت و دستگاه‌های حاکمیتی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.