مدیرکل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۸۸ هزار و ۴۲۰ نفر در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

۴۸۸ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۴۸۸ هزار و ۴۲۰ نفر از جمعیت استان شامل بیمه شدگان اصلی و تبعی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که این میزان در مقایسه با سال ۹۶، چهار درصد افزایش دارد.

وی بیشترین جمعیت بیمه شده تأمین اجتماعی در استان را بیمه شدگان اجباری برشمرد و افزود: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۷۶ هزار و ۶۳ نفر از نیروی کار فعال در کارگاه‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی زیر پوشش بیمه مشغول به کار بودند که این تعداد تا پایان سال گذشته به ۸۰ هزار و ۱۳۰ نفر افزایش یافت و از رشد ۴.۶ درصدی برخوردار شده است.

محمدی به نقش این سازمان در کمک به رونق تولید نیز اشاره و اضافه کرد: از افتخارات این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدام داوطلبانه و ارادی آن در تصویب طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب بر اساس ظرفیت‌های موجود در ماده ۱۳ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۱ بوده است.

وی با اشاره به اینکه قانون ذکر شده در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در دو مرحله اجرا شد ادامه داد: در این دو مرحله ۷۳ کارفرمای کارگاه‌های تحت پوشش این سازمان به شعب تأمین اجتماعی مراجعه و درخواست بخشودگی جرائم کردند که در نهایت با ۶۲۰ درخواست بالغ بر بیش از ۲۶ میلیارد ریال موافقت شد.

محمدی گفت: در سال ۹۷ نیز ۶۱۲ درخواست به کمیته بررسی شعب استان ارسال شد که پس از رسیدگی، با ۱۸ درخواست موافقت شد.

وی بیان کرد: مرحله چهارم این طرح در سال جاری از ۱۳ خرداد آغاز شده و تا ۱۳ شهریورماه ادامه دارد.

محمدی همچنین به کمک‌های دولت در راستای حمایت از بیمه اقشار مختلف از قبیل بافندگان فرش، رانندگان و کارگران ساختمانی اشاره و افزود: این سه قشر در سال گذشته در مجموع از یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال کمک دولت برخوردار شدند.

انتهای پیام/ز

وجود ۴۸۸ هزار نفر  بیمه شده تأمین اجتماعی

برچسب ها: بیمه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار