در ادامه قصدمان معرفی موسیقی دو فیلم سینمایی است که آهنگ سازان آن‌ها، به روش‌های جالبی برای ساخت آهنگ روی آورده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظرتان فیلم سینمایی بدون موسیقی قابل تحمل است؟ شاید اگر این را سال‌ها پیش از کسی می‌پرسیدید پاسخش مثبت بود، اما امروز کمی بعید به نظر می‌رسد کسی به تماشای فیلم سینمایی بدون موسیقی متن علاقه‌ای داشته باشد. فرمول هر آهنگ ساز برای ساخت موسیقی متن، متفاوت است و برخی فرمول‌ها متفاوت‌تر. به طور مثال زنده یاد بابک بیات در فیلم «مسافران و طلسم» پچ‌پچ آدم‌ها را با استفاده از یک تکنیک خاص درآورده یا استاد مجید انتظامی در «از کرخه تا راین» به سراغ سوت برای نشان دادن صلح رفته است. در ادامه قصدمان معرفی موسیقی دو فیلم سینمایی است که آهنگ سازان آن‌ها، به روش‌های جالبی برای ساخت آهنگ روی آورده‌اند.

ساخت موسیقی در خودروسازی
فیلم سینمایی «جاذبه» ساخته آلفونسو کوارون که سال گذشته با «رما» به عرصه فیلم‌سازی بازگشت همه جوایز سینمایی را درو کرد. داستان این فیلم، درباره اولین سفر یک مهندس پزشکی ناسا به فضاست. آهنگ سازی این فیلم، جایزه اسکار را نصیب استیون پرایس آهنگ ساز انگلیسی این فیلم کرد. استیون برای ساخت صدایی که هم شبیه آن چه در فضا می‌گذرد باشد و هم به ژانر تخیلی فیلم کمک کند، به شرکت خودروسازی جنرال موتورز رفت. در منطقه‌های مختلف که روبات‌ها در حال ساخت خودرو بودند، میکروفون‌های ضبط صدا گذاشت و حتی به سراغ ثبت صدای واحد‌های تهویه مطبوع در فضاپیما و ضبط صحبت‌های چهار فضانورد در فضا هم رفت تا به وسیله الهام و تلفیق این صدا‌ها موسیقی «جاذبه» را بسازد.

موسیقی با صدای بال پرندگان
آلفرد هیچکاک به فیلم‌های ترسناک و روش‌های عجیب و غریب در ساخت فیلم سینمایی مشهور است. او یکی از عجیب‌ترین روش‌ها را برای ساخت موسیقی یکی از فیلم‌های خود به نام «پرندگان» به کار گرفت. داستان این فیلم دلهره‌آور یک اقتباس ادبی از رمان کوتاهی به همین نام، اثر دافنه دو‌موریه، نویسنده انگلیسی، درباره هجوم وحشتناک و دسته‌جمعی پرندگان به یک شهر است. می‌گویند هیچکاک ۶۰ درصد موسیقی فیلم را ساخته و بقیه را به دست برنارد هرمن آهنگ ساز معروف سپرده است. هرمن هم برای ساخت موسیقی این فیلم از صدای بال پرندگان برای به وجود آوردن ترس یا هر چیز دیگر استفاده کرد و جالب این که فیلم، موسیقی دیگری ندارد.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

وقتی روبات و بال پرندگان نت می‌نویسند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار