رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: از ۲۲ تیرماه برگزاری آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان آغاز شده است و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی ممبینی رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: از ۲۲ تیرماه آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان  آغاز شده است و تا پایان هفته ادامه دارد و تاکنون ۷۳۴ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: آزمون جهش تحصیلی برای جهش تحصیلی در مقطع ابتدایی از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام می‌شود. این فرآیند از دو مرحله آزمون هوش و امتحانات جامع پایه تحصیلی که دانش‌آموز می‌خواهد از آن جهش کند، تشکیل شده است.

ممبینی بیان داشت: پس از برگزاری آزمون حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد دانش‌آموزان موفق به کسب امتیاز لازم می‌شوند و دانش‌آموزانی که در مرحله اول بتوانند در آزمون هوش نمره لازم را کسب کنند، می‌توانند مجوز جهش تحصیلی و شرکت در امتحانات پایانی را دریافت کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با شاره به اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش تصریح کرد: نتایج یک هفته بعد از برگزاری آزمون دانش‌آموز از طریق سامانه سنجش اعلام می‌شود که این اطلاعات توسط مدیران مدارس قابل دریافت است.

انتهای پیام/م

آزمون جهش تحصیلی برای دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.