رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک و تماس‌های تلفنی هشدار داد.

مراقب پیامک‌های کلاهبرداران باشید

سرگرد علی رضا یعقوبی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت:در این روش کلاهبرداری افراد فرصت طلب با ارسال پیامک و یا برقراری تماس تلفنی با شهروندان و دادن وعده‌های پوچ و جعلی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران طی تماس تلفنی با شهروندان در پوشش بانک، موسسات خیریه، وزارتخانه ها، شرکت ها، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی، به بهانه‌های مختلف از جمله پرداخت سهام عدالت، کارت سوخت، دفترچه درمانی، برنده شدن سیم کارت و... اعلام می‌نمایند "شما برنده جایزه شده اید"و جهت دریافت جایزه نقدی باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید و در ادامه پس از مراجعه شهروندان به دستگاه خودپرداز آنان را اغفال و و حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌نمایند.

سرگرد یعقوبی ادامه داد: از دیگر روش‌های کلاهبرداری این است که کلاهبرداران در پوشش موسسات خیریه و یا جهت دریافت سهام عدالت و یا هر پوشش دیگری اطلاعات بانکی شهروندان را به دست آورده و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی یادآورشد: شهروندان به هیچ عنوان به این گونه پیامک‌ها یا تماس‌ها اعتنایی نکنند چرا که اینگونه پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی دامی برای کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی آن‌ها است.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام اضافه کرد: شهروندان در نظر داشته باشند، امشخصات سجلی و یا طلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی (CVV۲)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

انتهای پیام/ د

هشدار پلیس فتای استان ایلام به شهروندان ایلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.