به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تولید پژو ۳۰۱ با امتیاز ساخت داخل بیش از ۶۱ درصد با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرکت خودروسازی ایران خودرو آغاز شد.
طبق اعلام شرکت خودروسازی ایران خودرو و برنامه ریزیهای انجام شده عمق داخلی سازی این محصول تا سال آینده به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.
بیشتر بخوانید: خودروهای جدید با دانش فنی جوانان ایرانی وارد بازار می شوند
هم اکنون خط تولید این محصول با ظرفیت اسمی ۱۶ دستگاه در ساعت به آماده سازی و بهره برداری رسیده است.
عادل پیرمحمدی معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو در حاشیه آغاز به کار خط تولید این خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تولید پژو ۳۰۱ در مجموعه ایران خودرو بصورت مونتاژ نیست، اظهار کرد: در برنامه ریزیهای جدید ارتباط میان ایران خودرو و شرکت پژو، تنها به منظور انتقال دانش فنی است و هم اکنون نیز حدود ۶۰ درصد تولید این خودرو ساخت داخل است.
پیرمحمدی افزود: موتور این محصول ۸۰ درصد داخلی است و با تکنولوژی ایرانی و به دست مهندسان داخلی ساخته میشود.
معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو تصریح کرد: سالن تولید چند منظوره پژو ۳۰۱ در شرایط سخت تحریمی ایجاد شده است و در خاورمیانه نمونه این تکنولوژی وجود ندارد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حاشیه آغاز به کار خط تولید پژو ۳۰۱، گفت: تا زمانی که دانش طراحی قطعات و بدنه در داخل صورت نگیرد ما نمیتوانیم محصول صد در صد دانش بنیان را در کشور داشته باشیم.
وی ادامه داد: من منتقد بسیاری از سیاست گذاریهای خودروسازی هستم، اما در چند سال گذشته برنامه ریزیهای خوبی در شرکتهای خودروسازی داخلی انجام شده و اعتقاد دارم تا زمانی که دانش طراحی قطعات و بدنه در داخل صورت نگیرد ما نمیتوانیم محصول صد در صد دانش بنیان را در کشور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه از نسل مونتاژ کاری عبور کرده ایم، افزود: نفس کار این است که دانش طراحی پلت فرم و قطعات درکشور وجود داشته باشد تا به سمت تولید دانش بنیان حرکت کنیم.
ستاری افزود: خرسندیم که در مجموعه ایران خودرو به شرکتهای دانش بنیان اهمیت زیادی داده شده است و این موضوع سبب رضایت مردم میشود که ما خودروی داخلی خوبی در کشور داریم.
معاون رییس جمهور در پایان با اشاره به اینکه اشتغال باید درست پایه ریزی و از ظرفیت دانشگاهها استفاده شود اظهار کرد: همه چیز به اراده و فرهنگ کشور باز میگردد و تا زمانی که به فکر مونتاژکاری و واردات پلت فرم باشیم صنعتی نخواهیم داشت و تنها این کارخانهها هستند که در کشور ایجاد میشوند.
انتهای پیام/
دمتون گرم بابا لااقل یه حداقل تصویری رو نشون میدادین ببینیم چیه!؟!
البته حتما امکاناتش مختصر و مفیده
امیدورام به امید خدا خوردو 100 درصد واقعی بسازیم.
اینهمه خودروی بی کیفیت و بدون پاسخگویی با قبمت دلخواه دوباره یک خودرو دیگر
ضمنا تا زمانی ک بخش خصوصی واقعی در صنعت خودروسازی نیست،شرکت های شبه دولتی مثل ایرانخودرو و سایپا هیچ موقع از پتانسیل های دانشگاه های معتبر استفاده نمیکنند چون پسر خاله ها ارجحیت دارند به نخبه ها...
نمي خواد از301رونمايي كنيد همون خودروهايي كه ثبت نام كرديد رو بديد با خدمات پس از فروش كه شماداريد با روزي ده تا خودرو رونمايي كنيد خوا هشن مردم و گول نزنيد
دانش طراحی داریم
خودروی خوب داریم تو ایران
.......
چه نکات جالبی فرمودند جناب
خب از دانش و هوش همينا استفاده كنين!!!
اينم من بايد بهتون بگم!!!
فردا که ثبت نام کردیم موقع تحویل باز میگن قطعه نداریم ، تحریمیم، اگر خودرو صد درصد بومیست پس قیمت باید پایین تر از تمام خودرو ها باشد .ارز بر که نیست ایشالا
لطفا برید از تولید کننده خودرو برقی حمایت کنید قبلا ایشون خودش ساخته حداقل راست می گفت
حتما قیمتش اینقدر بالاست که دست خیلی از اقشار جامعه بهش نمیرسه
مردم بدبخت بیچاره و قشر ضعیف جامعه باید سوار همین آشغالهایی بشن که دارید تحویل مردم میدید...سوار همین ارابه های مرگ..