به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) به همت اداره فرهنگی شهرداری تربت جام شب شعر رضوی در محل خانه فرهنگ و هنر تربت جام برگزار شد.

برگزاری شب شعر رضوی در تربت جامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جعفر دلشاد عظیمی عضو شورای شهر تربت جام در مراسم شب شعر رضوی گفت: شب شعر رضوی در راستای برنامه‌های فرهنگی و به منظور تعمیق باور‌های دینی وبه مناسبت ولادت با سعادت امام مهربانی‌ها با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شده است.

وی ادامه داد: باید فضا‌های فرهنگی را ایجاد کنیم و این کار را گسترش دهیم چرا که توسعه شهر فقط عمران و آبادانی نیست و توسعه فرهنگی توسعه اقتصادی به دنبال دارد.

بهرامی نیا از دیگر اعضای شورای شهر تربت جام با اشاره به شعر آیینی و تاریخچه آن گفت: منشاء شعر آیینی ریشه در شعر عربی دارد، زبان دین و قرآن ما عربی است و به همین مبنا شاعران تمسک به شعر عربی جستند.

وی ادامه داد: آغاز شعر آیینی در در زمان سامانی‌ها می‌باشد و احیاء زبان فارسی و احیاء محافل و آداب و سنن در این دوره اتفاق افتاد وتمام شاعران همانند سعدی، حافظ، سعدی، فردوسی، عبدالرحمان جامی و... نیز در اشعارشان به سرودن شعر‌های آیینی پرداخته اند.

در این مراسم شاعران خوش ذوق شهرستان به قرائت اشعار زیبایی در وصف امام رضا علیه السلام پرداختند.

انتهای پیام//ز.ج
 

برگزاری شب شعر در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.