رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت:محبوبیت حال و حاضر جمهوری اسلامی ایران با اتکا به اعتقادات مردم به دست آمده است.

هر کجا پا گذاشته‌ایم آمریکا و اسرائیل وارد شده اند/مردم به جمهوری اسلامی اعتقاد دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه بازدید ازمراکز تاریخی و فرهنگی شهرهای مرو جدید و قدیم در ترکمنستان گفت: ۴۰ سال است ما هر کجا پا گذاشته‌ایم آمریکا و اسرائیل وارد شده و برای فعالیت‌های ایران مانع ایجاد کرده‌اند و علت آن این است که از نفوذ فرهنگی و معنوی ما می‌ترسند.

وی تصریح کرد: با وجود این موانع جمهوری اسلامی ایران بی توفیق نبوده است و مردم به جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و به آن احترام می‌گذارند.

در دیدار، هیأت فرهنگی خراسانی از مسجد جامع مرو ،حداد عادل با امام جماعت و ریش سفید دینی شهر مرو و امام جمعه این شهر دیدار و گفت و گو کرد و از آنان برای سفر به مشهد دعوت به عمل آورد.

پس از این دیدارها ضیافت شامی به میزبانی مقامات مذهبی شهر در هتل مرو برگزار شد و در این نشست مقامات کنسولی و ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی کشورمان ضمن ابرازامیدواری برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی دو کشور خواستار سفر مقامات مذهبی شهر مرو به ایران به ویژه مشهد شدند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

آمریکا و اسرائیل  برای فعالیت های ما مانع ایجاد می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.