نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از درخواست ۴ نفر از نمایندگان برای حضور در این کمیسیون خبر داد.

۴ نفر از نمایندگان برای حضور در کمیسیون امنیت ملی درخواست داده‌اند+ اسامیمحمدجواد جمالی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخاب یک نفر از نمایندگان برای حضور در این کمیسیون گفت: با توجه به فوت آقای صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز اکنون تعدادی از نمایندگان درخواست حضور به این کمیسیون را داده‌اند.

وی افزود: مطابق خبرهای غیررسمی آقایان حجت‌الاسلام مصطفی ذوالقدر، حسن کامران دستجردی، روح الله حضرت پور و محمدجواد ابطحی تاکنون درخواست و رایزنی‌هایی را برای حضور در این کمیسیون داشته‌اند.

جمالی بیان کرد: بر اساس آیین نامه داخلی ابتدا باید کمیسیون مربوطه آنها با خروج این نمایندگان از کمیسیون‌ها موافقت کرده و سپس شعب افتراق که در ابتدای مجلس دهم برای تقسیم بندی نمایندگان در کمیسیون‌ها تشکیل شده بود درباره حضور این افراد در کمیسیون امنیت ملی تصمیم گیری خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: زمان انتخاب عضو کمیسیون امنیت ملی مشخص نیست و بستگی دارد کمیسیون‌های آنها چه زمانی با خروج این نمایندگان موافقت کنند البته ما اکنون 22 عضو دارم لذا برای برگزاری جلسات در کمیسیون امنیت مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: قدم بعدی در این کمیسیون انتخاب رئیس کمیته سیاسی است اگرچه به احترام آقای صفاری نطنزی مدتی را دست نگه داشته‌ایم زیرا وی با توجه به تجارب و دانشی که طی سال‌ها به عنوان کاردار و سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی، قزاقستان، مجارستان و اسپانیا پیدا کرده بودند شایسته ترین فرد برای ریاست این کمیته بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار