رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان وبلوچستان گفت: خوشبختانه با رصد و پایشی که از تامین و عرضه کالا‌های اساسی داریم هیچ نگرانی برای تامین و عرضه کالا‌های اساسی در سطح استان نداریم.

هیچ نگرانی برای تامین و عرضه‌ی کالا‌های اساسی در سطح استان وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  جلسه تنظیم بازار استان به ریاست معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بخش خصوصی در محل استانداری برگزار شد.

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در ابتدای این جلسه، بیان داشت: طی سال گذشته با توجه به التهاباتی که در بحث نرخ ارز ایجاد شد با مشکلاتی در بحث‌های قیمت‌های کالا و تنظیم بازار روبرو بودیم و با توجه به سیاست‌ها، تدابیر و پیش بینی‌هایی که انجام شد آن هم درجهت تامین ارز و کالا‌های اساسی اولویت دار و به تناسب موضوعات، رفته رفته به شرایط ثبات در سطوح تامین و عرضه کالا‌ها طی سالجاری رسیدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان، اعلام داشت:خوشبختانه با رصد و پایشی که از تامین و عرضه کالا‌های اساسی داریم و این موضوعات و قیمت‌ها به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه با سطح کشور در حال سنجش می‌باشد هیچ نگرانی برای تامین و عرضه کالا‌های اساسی در سطح استان نداریم.

علیرضا نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این جلسه، اظهار داشت: با برنامه ریزی‌هایی که در سطح استان صورت پذیرفت تلاش‌هایی برای کاهش قیمت گوشت قرمز صورت پذیرفته و در ابتدای کار مجموعه دست اندرکار به ۱۵ قصابی منتخب گوشت قرمز میدهد و براساس قیمت گذاری اتحادیه و دستگا‌های ذیربط با قیمت کمتر از شرایط فعلی به زودی در استان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: انجمن واردکنندگان دام استان فعالیت خود را از طریق واردات دام شروع نموده و دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌بایست شرایط واردات دام را فراهم نمایند تا عرضه گوشت با کاهش قیمت روبرو شود.

نورا در ادامه افزود: در خصوص توزیع دام سبک جهت عید سعید قربان برنامه ریزی‌ها صورت پذیرفته و جهت رفاه حال هم استانی‌ها دام‌های سبک در زمان عید سعید قربان با اطلاع رسانی به مردم و با نظارت دستگاه‌های ذیربط در میادین فروش دام عرضه خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دام وارداتی به دلیل شرایط بهداشتی می‌بایست مدت زمان قرنطینه را طی نماید و الزاما باید در کشتارگاه‌ها، کشتارشود و نیازمصرفی استان جهت عیدسعید قربان تعداد بیش از ۲۵۰ هزار راس دام است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار در خصوص نگهداری کالا‌های اساسی استان، بیان داشت:شرکت پشتیبانی امور دام استان وظیفه تامین و نگهداری اقلام مورد نیاز استان را دارد و می‌بایست در هم راستا از ظرفیت‌های سردخانه‌ای بخش خصوصی در خود استان استفاده کنند.

گفتنی است: درجلسه مذکور موضوعاتی از جمله میزان ذخیره سازی و توزیع کالا‌های اساسی، آخرین وضعیت تغییرات قیمت کالا‌های اساسی، درخواست شرکت پشتیبانی امور دام استان جهت ذخیره سازی مواد پروتئینی در استان با عقد قرارداد با سردخانه‌ها، توزیع مرغ کشتار روز ناشی از تعهدات نهاده تحویلی به تولیدکنندگان، فعالیت کشتارگاه طیور مرکز استان، تنظیم بازار دام زنده و گوشت قرمز به مناسبت فرارسیدن عید قربان ۹۸ و سایرموارد مرتبط؛ مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

توزیع دام سبک  در  عید سعید قربان

برچسب ها: صنعت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.