مدیرکل گمرک یزد گفت: مشکلات ارزی و گمرکی تولیدکنندگان یزدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد حسین سلمانی مدیرکل گمرک یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: تاخیر بانک‌ها در ارسال کد رهگیری به گمرک، مشکلات واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق ویژه برای تسویه تعهد ارزی با بانک‌ها و درخواست برای افزایش زمان توقف کالا در گمرک از جمله مشکلات فعالان اقتصادی استان است.

وی ادامه داد: گمرک برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان امکان ترخیص درصدی کالا باارائه موافقت بانک را فراهم کرده است.

مدیرکل گمرک یزد افزود: اعمال معافیت ماشین آلات خط تولید، استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی بکار رفته در صادرات و اجازه ورود موقت مواد اولیه با تضمین از جمله اقدامات فراوان گمرک در بسته حمایتی ،برای رفع مشکلات و رونق تولید است.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری  بیش از ۱۳ هزار و ۵۵۵ تن کالا به ارزش ۳۸ میلیون و ۱۷۸ هزار دلار از گمرک استان به کشور وارد شده است.

سلمانی افزود: در این مدت بیش از ۶۹۵ هزار و ۵۳۳ تن کالا به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۷۰۴ هزار دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۷ درصد و از حیث ارزش ۱۱ درصد داشته است.

انتهای پیام/ی

مشکلات ارزی و گمرکی تولید کنندگان یزدی بررسی شد

برچسب ها: گمرگ ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار