دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد گفت: نیاز مبرم به توسعه مهارت و توان‌افزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی برای تطابق پذیری با شرایط شغلی موجود و جذب به بازار کار وجود دارد.

مجید دهقانی‌زاده دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد در چهارمین نشست دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با تاکید بر اهمیت نقش، جایگاه و برنامه‌های مهارت آموزی در پیشرفت، توسعه و تحول استان یزد گفت: یکی از نیاز‌های اساسی بازار کار استان، افزایش سطح مهارت نیروی انسانی است.

وی، با اشاره به نقش‌آفرینی سازمان فنی و حرفه‌ای در افزایش سطح مهارت نیروی کار استان و ابزار خرسندی از عملکرد این سازمان، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان یزد یکی از استان‌های پیشگام و پیشرو در حوزه علمی کشور است، نیاز مبرم به توسعه مهارت و توان‌افزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی برای تطابق پذیری با شرایط شغلی موجود و جذب به بازار کار دارد. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه در طی سه سال گذشته این موضوع به صورت ویژه‌تری مدنظر تیم مدیریتی استان قرار گرفت و اقدامات اساسی مهم و تاثیرگذاری انجام شده است، افزود: در راستای برنامه‌های تحولی استان در برنامه یزدِنوین، بستر و متمم مهارت را مدنظر داشته‌ایم و مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان به عنوان متولی این پیوست مهارتی یزدِنوین را تهیه کرده‌اند.

دهقانی‌زاده در تشریح نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۳، مجموع این اعتبارات را مبلغ ۲۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و به ظرفیت‌های عظیم موجود در درون تبصره‌ها و جداول متفرقه قانون بودجه کشور اشاره کرد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با بیان اینکه نسبت ظرفیت‌های موجود در درون تبصره‌ها و جداول متفرقه قانون بودجه کشور نسبت به اعتبارات ابلاغی بیشتر بوده است از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و از جذب منابع آن استان را بهره‌مند کنند. 

دهقانی‌زاده از انضباط بودجه‌ای در دولت سیزدهم سخن گفت و اظهار داشت: طی سه سال دولت سیزدهم؛ تلاش شد تا آنجاییکه که امکان دارد منابع و اعتبارات استان افزایش پیدا کند و خوشبختانه توفیقات خوبی نیز حاصل شد. به گفته وی، هرچند تورم بخشی از این تلاش‌ها را کم اثر کرده است، اما با این حال منابع استانی چندین و چند برابر قبل شده و عمدتا به صورت نقدی بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم معرفی کرد و اظهار داشت: دولت تلاش کرد تا جایی که امکان دارد پروژه جدیدی را تعریف نکند مگر آنکه واقعا ضرورت داشته باشد و این اتقاق و اقدام نتایج خوبی را به همراه داشته است.

دهقانی‌زاده به توجه ویژه استان به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز اقدامات ویژه‌ای صورت گرفت که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست هرچند این مهم هنوز جای کار بیشتری برای چشم‌انداز تعیین شده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.