جانشین انتظامی استان همدان گفت: ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این استان کشف و ضبط شد.

کشف ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فرامرز به گذر، جانشین انتظامی استان همدان با اشاره به کشف تعدادی دستگاه استخراج ارز در همدان افزود: به دنبال کسب خبری مبنی بر اقدام اشخاصی به فعالیت شبانه روزی با نصب تعدادی دستگاه بیت کوین با اجاره زمینی در داخل یک سنگ‌بری در جاده همدان به ملایر با ایجاد اطاقکی فلزی، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به مراجعه کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری پلیس اطلاعات استان پس از هماهنگی‌های قضائی به آدرس مذکور، مالک سنگ بری اظهار کرد: در انتهای سنگ بری، شخصی با اجاره زمین، اقدام به ایجاد اطاقکی فلزی کرده و با استفاده از برق سنگ‌بری، دستگاه‌هایی داخل اطاقک نصب کرده و مشغول فعالیت است.

جانشین انتظامی استان همدان بیان کرد: با راهنمایی مالک سنگ بری به محل اطاقک مراجعه و ۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) کشف شد.

به گذر با تأکید بر اینکه هیچ یک از دستگاه‌های بیت کوین اسناد و مدارکی نداشته و به صورت غیر قانونی و قاچاقی وارد کشور شده بود، افزود: برق مورد استفاده نیز غیر مجاز بود که با توجه به فعالیت غیر قانونی متهم، با هماهنگی شرکت برق همدان، برق دستگاه‌ها قطع شد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های بیت کوین، ۲ دستگاه مودم به همراه سیم کارت‌های مربوطه و کابل‌های برق و شبکه جمع‌آوری به همراه مالک آن به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان منتقل شد.

جانشین انتظامی استان همدان ادامه داد: ارزش تقریبی دستگاه‌های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده که در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و به تعزیرات حکومتی همدان ارسال شد.

به گذر با بیان اینکه بر برخورد قاطع پلیس با افرادی که کسب درآمد از طرق غیر قانونی دارند، خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار داریم که در صورت مشاهده این گونه موارد از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس را مطلع کنند.

انتهای پیام/ب

۷۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در همدان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.