۴۰ درصد دانش آموزان پایه ششم چهارمحال و بختیاری از لحاظ ناهنجاری‌های ساختار قامتی ارزیابی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خدایار قاسم پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از ارزیابی ناهنجاری‌های ساختار قامتی ۴۰ درصد از دانش آموزان پایه ششم این استان خبر داد.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ طرح غربالگری ناهنجاری‌های ساختار قامتی برای دانش آموزان پایه ششم در مدارس استان اجرا شد.

قاسم پور اضافه کرد: سن دانش آموزان دوره ابتدایی زمان مناسبی از نظر رشد برای پایش و غربالگری ناهنجاری‌های ساختار قامتی است.

وی ادامه داد: فقر حرکتی، بلوغ دختران، الگو‌های غلط و استفاده از کفش‌های نامناسب می‌تواند از عوامل اصلی ایجاد این ناهنجاری‌ها باشد.

وی تصریح کرد: برای انجام غربالگری ناهنجاری‌های ساختار قامتی دانش آموزان از امکانات آموزش و پرورش و مربیانی که دارای تخصص حرکات اصلاحی هستند استفاده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در استان چهار محال و بختیاری در مناطق شهری و روستایی شش هزار و  ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان پایه ششم مورد ارزیابی کمی و کیفی ارزیابان متخصص استان قرار گرفتند که در مجموع ۸۰۰ نفر به صورت کمی و شش هزار نفر را به صورت کیفی از لحاظ ساختار قامتی ارزیابی شدند.

وی، ناهنجاری‌های ساختار قامتی را مانند سر به جلو، کف پای صاف، زانوی پرانتزی، خمیدگی کمر، شانه‌های افتاده، گودی کمر و شصت پای کج بیان کرد.

انتهای پیام/خ

ارزیابی ناهنجاری‌های ساختار قامتی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار