جشنواره میراث بانان کوچک در اردبیل برگزار می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری جشنواره میراث بانان کوچک همزمان با هفته پاسداشت استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این جشنواره همراه با برنامه های متنوع شاد برای کودکان و نوجوانان به دنبال فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اهمیت صیانت از آثار تاریخی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی و قصه گویی کودک افزود: در این جشنواره نیز از هنرمندان و نخبگان کوچک اردبیلی تجلیل خواهد شد.

دبیر برگزاری پاسداشت هفته استان با اشاره به اینکه این برنامه ها با مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود، گفت: همزمان برنامه های متنوعی در شهرستان ها برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است.

فلاحی به برگزاری تورهای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: رونمایی از کتاب، رونمایی از فیلم و موسیقی و نمایش در برنامه ها تعبیه شده است.

وی گفت: در عین حال همزمان با هفته پاسداشت استان اردبیل، همایش اردبیل شناسی و جشنواره دانایی و توانایی به همراه مسابقات کتابخوانی با موضوع صفویه شناسی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال و والیبال دانش آموزی تاکید کرد: هفته استان اردبیل، رویداد ماندگاری برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

فلاحی اظهار کرد: در این دوره از برنامه های هفته پاسداشت استان اردبیل یکی از اهداف اصلی، آگاهی بخشی از نقش و چایگاه صفویه در کشور است.

وی تصریح کرد: به ویژه با توجه به اینکه شاه اسماعیل صفوی در سنین پایین و دوران نوجوانی تاج گذاری کرده و در ادامه انسجام ملی را موجب شده است، ضروری است شخصیت و اقدامات وی به نسل آینده اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/ع

برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال و والیبال دانش آموزی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.