اثر تاریخی گراند هتل بندرانزلی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ثبت اثر تاریخی گراند هتل انزلی در فهرست آثار ملیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اثر تاریخی و ارزشمند گراند هتل بندر انزلی از نظر ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی کشور شناخته شد و با شماره ۳۲۵۱۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ولی جهانی با اشاره به ثبت این بنای تاریخی، افزود: با توجه به درج تاریخ ۱۹۱۷ میلادی روی دیوار بنای گرند هتل بندر انزلی قدمت این بنا به اواخر دوره قاجار در ایران می‌رسد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: این هتل جزء نخستین مهمان پذیر‌های مدرن در ایران با اقتباس از معماری اروپایی است.

وی با بیان اینکه، تزیینات، ستون‌ها و سرستون‌های سیمان بری شده در ایوان ها، ورودی‌ها، پنجره‌ها و پوشاندن کل نما با طرح و نقش‌ها و ابزار‌های خاص از این هتل تاریخی اثری ماندگار و منحصر بفرد ساخته است، تصریح کرد: این اداره کل با همت کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان همواره می‌کوشد، تا آثار به جای مانده از گذشتگان را حفاظت و به آیندگان واگذار کند.

انتهای پیام / ق 


ثبت شدن بنای تاریخی گراند هتل بندرانزلی در فهرست آثار ملی کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.